Friday, November 9, 2012

Biskut Kapit berInti~

Assalamualaikum...
haiiii...
Salam jumaat penuh barakah...
(walaupun mood hari ni agak moody,tp kite wat je cam biase k...lately ni byk problem,pening jugak nak fikir,lagi pening bila xtau dengan siapa boleh nk share...huhu...sadis kan? :p )

Ya ok...ok...entri ni bukan nak cerita pasal citer sedih2 ke hape...
Entri ni tiba-tiba terilham sebab pagi tadi aku dapat biskut kapit yang aku dah order dgn kak Dila (kwn ofis sayer...)

Sedap2...aku pesan biskut kapit yang ada inti coklat dengan peanut butter...yummy!
Dapnye...dapnye...dapnye...seriously! tak tipu~

Tahun depan,untuk raya,confirm aku nak beli! Yang tak raya ni je pun dah 2 balang aku amek,kalau raya nak amek bape balang pulak eh? Heheheeee...(gelak jaat!)

Selama ni,tengok biskut kapit,biase2 je...
Tapi yang buat tertarik maybe sebab hade inti dalam tu...
Sedap! Sedap! Sedap! Kbai~

Opsss,belum 'kbai' lagi...
Gambar lom muat turun lagi...
Muat turun? Ayat skema tak hagak...hehe, xpe, bermood Spm~lalala~

Biskut kapit 1 balang yang aku beli ni,harganya ok lah, xde mahal sgt,berpatutan...erk cume aku pun xtau berapa isinya...haihhh serious lupa nak tanya berapa kuantiti...
Erm tapi byk jugak aku rasa,penuh satu balang merah tinggi yang orang selalu isi kuih tart nenas tu...
Kira orait lah untuk bertradisional semula...
Biskut kapit yang ditransformkan...(eh betul ke term tu?erk lantak aiiihhh...)

Yela,pada aku,orang yang jual ni,kreatif la,sebab dia boleh terfikir nak letak coklat/peanut butter dalam biskut ni...
Al maklumlah,sekarang ni biskut semua nak moden je,coklat cip la,tart nenas la,almond london la,cornflakes madu la,dan mcam2 lagi lah...
Jadi,meh kita,bangkitkan aroma berbelian kuih/biskut tradisional ni...
Baru rasa tiada lama tiada baru...hihi...

Eh,pjg dah aku cerita pasal biskut kapit ni,korang ingat ke tak biskut kapit ni yang mana?

#Erkkk jap2...aku tanya pak cik google sat...nak tunjuk gmbr ke korang...entri tanpa gambar ibarat kopi takde gula...kan...kan...?

TADAAA~ni lah biskut kuih kapit tu...^-^


Tentang uniknya biskut kapit yang aku order ni,tak seringan biskut kapit biasa,berat sket,pastu nipis...
Pada aku,biskut kapit tu sangat kemas dilakukan oleh pembuatnya...
Agaknya orang tu buat dengan penuh kasih sayang kot,tu pasal cantik je...hehe... (",)

Hehe oke,meh aku tunjuk plak gambar yang aku amek tadi...
Hehhh dalam pada berBAD MOOD tu,sengal aku tetap tak tinggal...
Apa motif amek gmbr kuih kapit pagi2...haha... :p
#erk but sorry erh,kualiti camera BB xsecantik gmbr kuih kapit yang aku kopi dalam google td... :)
Mohon pengertian eh...^-^


~ni baru pas bukak tadi...terus amek gmbr...^-^

hahaha...kan...nipis kan?tp berat sket la,maybe kuantiti coklat yang terkandung kot~

semua yang aku amek gmbr ni versi coklat erh~

yeahhh lagiiii...^_~

oke,sebalang coklat,sebalang 'penat buter' :p

ding dong...best2...pagi tadi sarapan 2 keping biskut kapit...thanks kak Dila~




#wokey,ini saja keyh entri untuk biskut kapit berinti...selamat berjaya menikmatinya...
#sejuta tengkiu utk kak Addila dan pembuat biskut kapit ni..."acik...acik,walaupun saye xkenal acik,tp trime kaseh eh sebab wat biskut kapit yang sedap ni,sy doakan rezeki acik bertambah-tambah lepas ni,amin"...muahhh muahhh kat pipi acik byk2! ~.^

#terima kasih baca entri ni...take care korg!

Wasalam~


Spread Love,
Niya Unnie_Anything About You
9.53 AM / 9 November 2012
Saranghae~




10 comments:

  1. http://kapitberinti.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. bpa dia jual 1 balang ni? n brp keping dalm balang 2?

    ReplyDelete
    Replies
    1. maaf lambat reply...alahai awak....xigt la harga and ade brapa keeping sebab da lama xbeli, tp rasa2nya dalam rm12 atau rm15 sebalang tu...tp mmg sedap... :D lagi2 yang peanut butter...

      Delete
    2. Boleh tempah. Ada no. Boleh Whatsapp. Duk mencari Ni. 0123240438...

      Delete
  3. salam ye .saya berminat nak bli kuih kapit ni,bleh contact sya no tel 0134560464

    ReplyDelete
  4. wasalam...sebenarnya bukan saya yang jual kuih kapit ni, kawan ofis yang jual.
    nanti sy sms awak nombor tepon kawan saya tu pd awak.

    ReplyDelete
  5. Tumpang iklan ya cik niyaz ayani :) kami ada membekalkn kuih kapit dgn harga yg sgt murah,,
    Berminat,boleh hubungi /wassup/wechat no.ni ya :0172959190

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orait, boleh saja.

      Selamat berniaga. Semoga sentiasa dimurahkan rezeki. =]

      Delete
  6. Krunchy kapit choc dan peanut butter.gerenti 100%sedap rangup dan berkualiti.berminat nak jd agent khususnya area png,sp,parit buntar cntc saya ditalian 0124482247.harga yg murah.

    ReplyDelete

CANVA YEAH ^-^

  Ehh best jugak edit pakai canva ni ya. Haip! Jangan gelak. Saya budak hanya baru belajar. ^-^ Tapi untuk pertama kali ni, aduhai, macam ke...