Friday, May 24, 2013

Playboy Itu Suami Aku



Assalamualaikum...

Memandangkan ini hari public holiday,jd bolehlah aku buat entri byk2 hari ni...miahaha poyo jap! (xde mananya banyak entri...)
Oke,wa tak cerita banyak,kita straight to the point la kan...

"Playboy itu suami aku? Biar betul?"
Hehe kata Fina,heroin 'baby' ketiga kak Suri Ryana...(ala penulis novel M.a.i.d dan Isteri Separuh Masa tu...heheee)


***adoi menyampah betullah aku,sekat2 pulak henpon ni...time aku nk update blog la semua app ni menyibukkan diri nak update diri memasing! (erk wa da lama tak update guna lappy...huhu)


Oke sorry termelalut kejap...*


Novel Playboy itu suami aku (Pisa) ni mula di jual pada 27April2013...
Aku start baca citer ni dari blog kak suri sejak tahun lepas lagi...
Kalau ikutkan,permulaan novel ni berlainan sedikit dari sekarang,tapi menurut kak Suri,beliau terpaksa membuat rombakan memandangkan terdapat persamaan dengan novel apetah,(hehe tak pasti)...selepas dah buat rombakan,barulah terjadinya Pisa yang baru ini...

Ini pun dulu dah terlalu buat aku penasaran nak tunggu setiap sambungan entri...parah kan?

Oke novel ni berkisar tentang Afina seorang yang ala2 'ugly betty' pada permulaannya,dengan spec mata besar dia! Haha...
Fina ni pulak ada kembar yang bernama Fisya,tapi Fisya ni benci dengan Fina,tak tau ape masalah dia...choiii...

Fina memula jumpa Adrian a.k.a King tu pun lah terpegun,orang kacak bhai,sape2 pun boleh terpegun...
Heee tapi yang buat Fina tak berkenan terus sebab King ni Playboy!
Huh,memang menyakitkan hati...
Masa dekat kedai bunga,King ni suruh dorang hantar dekat aweks2 dia,dan salah satunya ada nama adik kembar Fina,Fisya...

Memula King ni ok je dengan Fina,tapi lepas Fina tampar dia (adalah dalam satu insiden tu,---teheeee nak tau kena beli tau,sbb xkan aku nak cerita semua,lagipun aku xpandai sangat pun nak cerita2 ni...)


Aha sambung2,lepas Fina dah tampar,memang benci habis lah King tu dekat dia...
Dan macam mana pulak diorang boleh jadi suami isteri?
Oh itu kerana permintaan mummy King ni...dia nak Fina jugak jadi menantu dia...

(kenapa?sebab mummy King ni nampak keistimewaan pada diri Fina,cewaah,lagi pulak tak larat dia dengan perangai anak bujang dia yang banyak aweks...)

Fina dengan King memang masing2 taj setuju pada awalnya,tapi setelah dipujuk dan disogok dengan beberapa perkara,diorang berdua pun setuju....
Dan tak lama lepas diorang kahwin,Fina pun accident dan hilang ingatan seketika,lupa habis yang dia pernah berkahwin dengan Playboy tu! Aha kau adaaaa...


Eh tadi aku ada kata Fina ni 'ugly betty' kan?
Ahem,lepas Fina hilang ingatan,mummy mertua dia terus 'make over' dia...cun habis! Jadi cunnya itu adalah seperti wajah Lynda Roslan! Cantik! (Sila boleh google siapa dia Lynda Roslan ni...heheee)
Adatlah kan,isteri dah cantik,suami mana yang tak terpikatttt...
Memang Adrian jadi tak tentu arah jugaklah...kikikiki...

Dan actually pun,Adrian ni dalam pada benci,sebenarnya dia menyibuk jugak hal Fina...sebab tu dia boleh tahu botol kaca yang Fina ada tanam berdekatan pantai...weeee...
Bila masing2 dah bahagia,tetiba pulak cerita ni jadi sedihhhh...sob sob...

Sebab Fina terpaksa tinggalkan Adrian...terpaksa melangkah...huhu...

Nak tau kenapa???


Eheee,sudah2...cukuplah cerita aku setakat ni...korang boleh dapatkan novel Pisa ni di kedai buku berdekatan korang di seluruh Malaysia ni...
Apa punnn aku suka gila novel ni...lantaklah orang nak cakap tipikal novel malaysia,sikit sikit kahwin paksa,asalkan aku suka...lagi2 pulak novelis kesayangan aku yang tulis...!


(I love you so much Kak Suri.Ryana! Eheee sebab dalam ramai2 penulis, kak Suri ni paling cuba berusaha untuk reply setiap komen atau mesej daripada peminat dia...walaupun akan ambil masa yang lama,insya Allah,dia tetap akan reply...) <--- iklan jap...

Pisa best dan tak mengecewakan aku...tapi kalau tanya aku,dalam tetiga novel kak Suri,aku paling suka M.A.I.D! Sebab olahan,jalan cerita dan ketebalan novel itu amat2 memenuhi kriteria aku...

ISM dengan PISA pun oke,best,cumanya kalaulah dapat tebal lagi sikit mesti best...hahaha suka2 aku je nak request2 ni...hang ingat senang bak perah otak dapat idea tulis novel? hehe...


Oryte korang eh...jangan lupa beli Pisa,dan tahniah buat kak Suri atas kelahiran novel Pisa ni...dan semoga terus sukses menghasilkan karya bermutu lagi ye kak suri sygs!


Chayok chayok!
Oke korang,terima kasih baca entri ni...
Salah silap dalam tulisan aku di entri ni,aku mintak maaf k...
May Allah bless us...take care... Wassalam...selamat cuti semua!


Love,
Anything About You_Niyaz Arumi
24Mei2013 / 14Rejab1434H
8.34AM
Saranghae...








No comments:

Post a Comment

CANVA YEAH ^-^

  Ehh best jugak edit pakai canva ni ya. Haip! Jangan gelak. Saya budak hanya baru belajar. ^-^ Tapi untuk pertama kali ni, aduhai, macam ke...