Thursday, June 5, 2014

Selalu Bersama - IM Nazrul Feat IM Fakhrul (Unic) #Doa Iman

Bismillahirrahmanirrahim...

Assalamualaikum...

Awak, kawan-kawan saya... Alhamdulillah, dah 7 Syaaban kan. Sukanya saya. Sikit lagi dah nak masuk bulan puasa.

Dan apa pula persiapan kita untuk bulan ramadhan tahun ni?
Dah bersediakah? Kalau dah bersedia semuanya, alhamdulillah. Bagus ye anak-anak, adik-adik, kakak-kakak, tuan puan sekalian.
Moga Allah akan terus membantu kita untuk istiqamah walaupun bulan ramadhan dah habis nanti.
Make sure, kita upgrade iman kita tau. Download lah amal ibadah sebanyak mana yang mampu. Simpan dalam memory rapi-rapi.

Hurm pagi tadi masa on the way nak pergi kerja, adalah dengar satu lagu ni, best.
Sebenarnya dah 3 ke 4 minggu kot saya cari lagu tu, ditakdirkan Allah, hari ini baru direzekikan untuk jumpa. Alhamdulillah... Sukanya sayerrrrr...

Mana tak nya, setiap kali saya dengar lagu tu, mesti dah sampai part ni... (Allahumma ahyina bil 'iman...)

gambar ihsan abg google~

Lepas dah habis sampai lirik "Dan masukkan ke syurgaMu dengan iman...", lagu pun habis.
Jadi saya pun tak dapat nak tahu apa tajuk lagu.

Kalau yang UNIC punya versi memang saya dah sedia maklum. Tapi ini yang lain. Tu yang beria-ia cari.

Pagi tadi pun sebenarnya tak berapa dengar tajuk lagu yang DJ Pian dengan DJ Yati beritahu.
Tapi itulah yang dinamakan rezeki. Ada keyword "imam... imam..." , dengan perkataan itulah akhirnya saya menemukan lagu yang diberi tajuk "Selalu Bersama" yang dinyanyikan oleh IM Nazrul feat IM Fakhrul (UNIC). Dah dapat, asyik ulang dengar je. (^-^)

Awak boleh cari kat youtube lah nanti kalau nak dengar, takpun rajin-rajinlah dengar IKIM.FM sokmo deh.
Dengar radio, untuk hiburan mendidik jiwa. Pilihan utama kami (ayah, ibu, dan saya). *iklan jap eh*

Banyak info di situ. Slot kegemaran saya ialah slot Usrah Nurani, setiap hari jumaat. Best sungguh best. Nanti dah kahwin, kalau suami saya tak pandai dengar radio tu, nak ajar dia dengar radio IKIM je, daripada dengar lagu melalut-lalut ke laut, nanti dengan saya-saya, lemas dalam laut. Huhu takmo.

*Dulu zaman saya memuda dulu, serius dengar tu macam terpaksa, tapi lama-lama, dah biasa. Kadang-kadang sesuatu benda tu kan memang kita rasa kurang suka, tapi Allah kan lebih tahu apa yang terbaik untuk kita. Lama-kelamaan, perasaan suka itu datang dengan sendirinya. Dan akhirnya awak boleh lapang dada ucap syukur dengan nikmat yang Dia beri untuk awak... percayalah.*
Subhanallah. 

Ok nah, lirik lagu dalam gambar, gigih tau saya salin untuk tatapan awak semua.
Erm tapi tulisan saya kurang cantik, jadi segala kekurangan diri ini harap dimaafkan eh eh eh...

tulisan kat atas pun terkecik sikit. maaf~
Untuk lebih pencerahan, sila klik pada gambar.

Ok kawan-kawan, selamat mencari dan mendengar lagu ini.

Terima kasih, maaf kalau ada silap salah dan jaga diri baik-baik ye.

Akhir kata,

" Berhibur tiada salahnya kerna hiburan itu indah, hanya pabila salah memilihnya membuat kita jadi bersalah..."

Sekian, assalamualaikum w.b.t.

Love,
Norzayani binti Norhamshah
5 Jun 2014
7 Syaaban 1435H

No comments:

Post a Comment

CANVA YEAH ^-^

  Ehh best jugak edit pakai canva ni ya. Haip! Jangan gelak. Saya budak hanya baru belajar. ^-^ Tapi untuk pertama kali ni, aduhai, macam ke...