Posts

Showing posts from July, 2013

Selalunya Macam Ni Lah.

Image
Bismillahirrahminirrahim...
Assalamualaikum w.b.t...
Sedikit entri buat si bujang yang belum berjumpa jodoh. 




Kebiasaan apabila sering ditanya tentang jodoh :


Situasi 1 :

Di majlis perkahwinan, tak kiralah, korang hadiri majlis siapa, anak kawan-kawan mak pak korang ke, kawan-kawan korang ke,ataupun saudara terdekat korang,

"Kakak dah, adiknya bila lagi?"
"Anak kau eh? Bila lagi nak makan nasi minyak?"
"Eh ramai kan kengkawan kita dah kahwin, bila turn kau?"

[Soalan ni akan kerap ditanya bila umur korang dah lebih 24 tahun. Ok,niat korang baik nak pergi majlis kahwin depa semua ni,niat di hati nak meraikan pengantin,tumpang bahagia. Alih-alih ada seulas dua soalan yang kadang-kadang buat korang rasa nak tumbuk muka orang laju-laju. <~ ahaa jangan buat ye,dosa... biar sabar saja ok? ]

[Kebiasaan jawapan korang pada soalan begitu,

"Jodoh belum sampai lagi cik."  Sambil muka tersengih buat takde perasaan. Dalam hati tau sedih. Sabar.

"Saya belum …