Thursday, May 16, 2019

Izz Zikri bin Azarul Nizam





Bismillahirrahmanirrahim.

Assalamu'alaikum w.b.t

Alhamdulillah, syukur masih diberi peluang untuk bernafas lagi di atas muka bumi ini. Alhamdulillah, sekali lagi dijodohkan untuk bertemu dengan bulan Ramadhan. Terima kasih Allah atas kebaikan dan kasih sayang yang dilimpahkan buat kita semua.

Dah agak lama aku tak tulis entry baru. Dan entry terakhir aku adalah kenangan sewaktu menjalankan ibadah umrah. Lepas tu terus takde masa nak create new entry. Ada yang merindui tulisan sis ke tu? 🤔

Hari ini, ada masa ke takde masa ke, aku tetap curi masa untuk buat entry baru ni.
Entry khas buat IZZ ZIKRI BIN AZARUL NIZAM.

Aciani tak pernah terduga kehadiran awak, tapi apabila mengetahui, kita semua sudah pun kehilangan awak. Em oh tak, bukan kehilangan, cuma kita tiada rezeki untuk bersua. Awak tengah seronok bermain dalam syurga kan? Tunggu aciani dengan semua keluarga kita.

Ibu awak call aciani pagi tadi, minta tolong tengokkan kakak awak yang bertiga tu. Sementara ayah awak nak bawa ibu awak pergi hospital, tapi aciani punya hp silent, plus aciani tengah drive, jadi memang tak perasan. Maaf.
Lepas tu, whatsapp ibu awak, tanya kenapa nak pergi hospital, ibu awak cakap 'baby keluar'. Allahu, baby keluar? Aciani macam blur tak faham. Rupanya ibu awak sakit perut dari malam tadi, lepas tu, takdirNya, Allah ambil awak.

Sayang, aciani tak sangka, awak dah menghuni dalam rahim ibu awak selama 5 bulan. Allahuakbar. Ibu dan ayah awak pun baru sedar kewujudan awak, tapi tak lama. Allah lebih sayangkan awak. No wonder aciani asyik mention teringin nak dukung baby, tapi tu la, orang suruh aciani kahwin. Entahnya padahal masa tu sebenarnya Allah nak beri isyarat, awak ada dalam rahim ibu awak. Apakan daya, kita tak dapat bersua.

Aciani tahu, ibu ayah awak sangat terasa dengan kehilangan awak, walaupun dorang baru sahaja tahu akan kewujudan awak. Awak anugerah terindah, pinjaman yang Allah beri, walau sebentar. Erti nama awak sudah cukup menggambarkan bahawa awak terlalu istimewa dalam hati ibu ayah awak.

Sayang, awak bahagia, gembira bermain di samping Pencipta awak bukan? Doakan juga buat kami di sini. Semoga kita dapat bersua di syurga Allah. Aamiin ya rabb.

Izz Zikri, hari ni aciani dah jadi makcik kepada 11 ketul budak lah kan. Tapi aciani tak dapat peluk awak pun, aciani mampu doakan untuk awak dari jauh. Walaupun tak pernah jumpa awak, tapi aciani dah rindu. Sangat rindu.

Awak untung, Allah ambil awak di bulan yang mulia ni. Masya Allah, tabarakallah. Ibu ayah awak pun untung sebab punya awak, sebagai 'harta' 'tiket' berharga mereka untuk ke syurga. Awak doakan ibu ayah awak ya sayang. Doakan juga aciani dapat jodoh yang baik, yang baik, faham agama, soleh mampu pimpin tangan aciani untuk ke syurga kelak.

Doakan kita sekeluarga. Semoga ada rezekinya kita bertemu di Jannah.
Aciani sayang Izz Zikri.


Loads of love,
Norzayani Norhamshah
16 Mei 2019
11 Ramadhan 1440H
9.49 PM

No comments:

Post a Comment

CANVA YEAH ^-^

  Ehh best jugak edit pakai canva ni ya. Haip! Jangan gelak. Saya budak hanya baru belajar. ^-^ Tapi untuk pertama kali ni, aduhai, macam ke...