Monday, May 13, 2013

Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur 2013

Assalamualaikum kengkawan...

Hehehe...sihat dak?
Aku harap korang sihat la ye...

Hehe weee tajuk entri ni sgt la da lapuk...dari hari tu nak buat entri baru psl PBAKL 13,tapi asyiklah bertangguh...syabas yani,syabas! (akak ni tersangatlah bz ---poyo2---)


Ahem yang aku tahu PBAKL ni membuka tirainya pada 27April2013 hari tu (betulkan aku kalau aku salah...) dan menutup tirainya pada 4Mei2013(memandangkan tarikh 5Mei2013 tu,semua orang bz nak pergi mengundi...ye tak?)
Dan oh oh oh,tahun ini dalam sejarah,aku pergi pesta buku hari sabtu...kerana kebiasaan tetahun lepas aku tak mungkin pergi hari minggu...tahun ni pula mencemar duli turun hari minggu....pergh pergh pergh...meh aku nak buat sikit catatan perjalanan masa PbAkl hari tu...


Pagi :-

8.30- Excited bersiap...lepas subuh lagi aku dah excited merapikan diri...cewahhh...al maklumlah,nak keluar berjalan2 dengan girlfriends tersayang!

9.00- Gerak dah naik keweta...ahem bukanlan aku yang drive,adikku yang tersayang tolong hantar...btw,thank you dong saeng! kejar masa ni,janji dengan member 9.30...eh tapi masa tu depa belum naik train pun lagi...

9.15- adik aku masuk perkarangan Space U8,ahhh sudah,aku dah la lambat,dia boleh nak main singgah2,aku tanya nak pergi mana,dia kata nak beli Subway...cissss! Belum bukak lagi la cuki,awal lagi k!

9.20- wey perut aku memulas! Tolong cari tandas dengan kadar segera...pelissss2!!!

9.30- singgah kepsi...adik aku beli breakfast...dlm hati,huiii heharap lah kawan aku belum smpai...sebab time tu pun dpd msg depa kata dah naik train...

10.00- smpai ktm s.alam...tgu dalam 10minit,barulah nampak kelibat member...ina dan seha...comey gegaya depa ni...mcm budak sekola...muahaha...dan lepas tu kami pun memulakan perjalanan...aku ni excited bagai nak gila sebab nak jumpa kak Suri Ryana...ala penulis novel M.A.I.D tu...wiwiwiwi...

11.15- alhamdulillah,selamat sampai dengan berjayanya di depan PWTC...jom korang jom jom...

11.20- mak aihhhh ramai gilerrrrr! Dalam hati aku dah rasa nak pengsan... Serius ramai! Ahhh lantak,ramai tak ramai redah je...dan aku sampai hari ni tak percaya,tahun ni punya pesta buku,aku jalan2 kat GF aje,tak naik pun level lain...wuwuwu...level bawah je pun aku dah rasa kepala senget...nasib baik kawan2 aku steady...aku ni je pening lah haus la cucuk mesin atm lagi la...haha terima kasih byk2 ina,seha,sudi layan kerenah mengada aku ni...

11.30- seha dah beli satu novel,ina dah beli 2 novel masa kitorg nampak booth kaki novel...mata aku ni cari PISA je (memang itu tujuan aku pergi pesta buku kali ni...haha) eh eh tapi tak jumpaaa...ape ni? Semalam dekat fb kata dah jual,dah ramai pun beli...dan paling tak boleh velah,malam hari jumaat tu,aku siap mimpi lagi aku dah beli PiSA...mengarut vetul! (heeshhh apesal asek huruf V je yang keluar ni? gasak la,mls aku nk rewind2...heee)

11.40- ina,kalau PiSa takde,aku takde mood nak beli novel lain,serius wa cakap! Mood da swing abes... Dah la bersesak2,tapi novel yang dicari takde pulak...

11.45- novel PiSA ada jual kat POPULAr,kak Suri pun tgh ada sesi autograf skrg(ye kami tau...)..kata adik yang jaga kaunter tu...kami apelagi,bergegas la pergi...bila dah sampai,jeng jeng jeng,berderet2 nak beli...beli PISa,beli Biarlah YM Terus BErbicara...(sorry kak Hanni Ramsul,sy bukan tak nak beli novel BYTB,tetapi eh entahlah,sy smpai skrg dok fkir,apesal la sy xbeli novel tu time tu...hesh2...eh tp sy dpt salam kak Hanni n kak Suri hari tu...hehe...kak Hanni jgn risau,sy pasti beli novel BYTB itu nanti...buat koleksi...!) weee best dpt jumpa kak Suri,salam2 amek2 gmbr...kecik molek je orangnya... (",)

12.30- aku dengan seha berjaya keluar dari ruang yang terlalu sesak dengan orang...cuma ina lambat sikit,sebab beratur beli novel baru Hlovate iaitu Anthem...


Tengah Hari /Petang :-

1.00- wey haus la korang,jom cari air...berlegar2 kami...peluh tak yah cakap lah,memang hari sabtu tu panas lain macam...korang,aku nak g cucuk duit kat AtM tau...

1.10- mak datok hang...!giler panjangggg...oke,sabar je la...salah aku pun tak cucuk awal2...kesian ina n seha,kena tunggu aku...sorry korg...errr syg korg! tengkiu eh korang... (",)

1.30- alhamdulillah,berjaya gak keluarkan duit,macam2 nak beli ni,buku kakak,syukri,novel aku dan sbgnya...hehe...

1.45- kami terus mengembara,haha...mengembara la sangat ehhhh...em dari satu booth ke satu booth...sebenarnya kami takdelah beli banyak sangat buku,cumanya masa banyak habis sebab nak beratur panjang nak bayar...miahaha...

2.00- pap...zrappp...zassss...Relasi untuk syukri,Risalah Hati Raja Sehari untuk aku,Fiqh Wanita untuk kakak...orang dah pesan kita kena belikan...heheee...

2.30- korang,tak larat dah nak jalan...jom balik jom...novel dah siap beli,memang kitorg rasa nak terus smpai rumah je...

3.00- setelah 30minit tunggu adik aku ambil kami,akhirnya dapat jugak duduk dalam kereta...lega tak terkira...eh tapi tak solat,tak makan lagi...(korang jangan ikut perangai kitorg,menyesal pulak tak solat dekat PWTC dulu...)

3.45- singgah tesco shah alam...solat dan pergi makan ayam kepsi...ina teringin sangat nak makan ayam korea katanyaaaa...sambil makan sambil borak entah apa-apa je kami masa tu...muka memang dah selekeh habis,paling rare,adik aku temankan kitorg pegi tesco makan kepsi dengan memakai kain pelekat la la la la...haha...

4.30- hantar ina seha kat ktm...salam2,siyom2,lambai2...kami pun pulang...aihhh penat tak hagak ohhh...
Terime kasih syukri tolong hantar kami jenjalan...ngeh3...


--- Dan pengalaman dekat PBAKL tahun ni sangat best,macam2 perasaan aku rasa...geram happy marah suka panas peluh aihhh macam2...tahun depan kena fikir 8kali lah nak pergi hari sabtu lagi...sungguh aku serik...
Adesss aku dah takde idea nk taip ni,dah kerapu kerepek je ni...

Antara novel yang aku beli tahun ni :

Playboy itu suami aku,calon isteri jutawan,cheese,lelaki versi dia,giler kau,bukan kerana aku tak cinta,yang manis,suami tak kuhadap...(ni je mampu beli tahun ni...)
Aku dah habis baca kesemua novel2 itu...tunggu review setiap novel tu versi aku nanti k...(xjanji tapi aku cuba)

Akhir kata...terima kasih berjuta-juta kepada sesiapa yang ada baca entri dan blog aku ni...
Sebarang kesilapan dalam berbicara,aku mohon maaf...
Jaga diri baik2 k korang...
Akak nak pergi cas henpon ni,bateri sikit lagi dah nak abes...


Anything About You,
Niyaz Arumi
13Mei2013 / 3Rejab1434h
3.51PM
Saranghae...







No comments:

Post a Comment

CANVA YEAH ^-^

  Ehh best jugak edit pakai canva ni ya. Haip! Jangan gelak. Saya budak hanya baru belajar. ^-^ Tapi untuk pertama kali ni, aduhai, macam ke...