Monday, August 25, 2014

Saya bukan penggemar warna 'pink' ...

Bismillah...

Assalamualaikum w.b.t

Eh dah 25 Ogos, masya Allah, cepat sungguh masa berlalu kan.

Di sebalik bulan yang tersangat banyak suka dan duka ini, mari kita buka kamus baru.
Tinggalkan segala apa yang kita tak mahu nak ingat. (Heee macam boleh kan?)
Tak apalah, Allah beri kita sesuatu yang kita rasa sakit untuk difikir-fikirkan bukan tanpa tujuan.
Kena yakin, apa yang Dia kurniakan, mesti ada hikmah di sebaliknya.
Smile kawan-kawan... Smile.

Tiheee, saja nak up sikit entri baru.
Lama tak menaip, rindu tau.
Tapi kekangan masa, hati yang kacau bilau, huru hara, membuatkan saya memang tak sempat pun nak taip apa-apa. Ngeee.. Busy raya kan. Aiseh hari ni dah 29 Syawal kot. Tersangatlah cepat masa berlalu.

Heee perasan ke?
Amenda?
Blog berwajah baru.

Pink je~

Ada banyak kale 'pink'.
Sebenarnya saya bukan penggemar warna merah jambu ni. Betul! (Eley yani poyo, padahal hari ni, pergi kerja baju kurung warna pink, tudung pun warna pink... Boleh percaya ke tak suka?!)

Cheit! Bukanlah tak suka, tapi biasa-biasa je. Tak adalah obses sangat dengan warna pink.
Tapi masalahnya, kalau nak tukar 'muka baru' blog ni, mesti tangan gatal je nak letak warna pink.
Apakah??? Entahlah.
Kalau tanya warna kegemaran pun, entah lah. Tak tahu.
Warna pelangi agaknya.

Takpe, jangan fikir. Kalau saya ni yang tak faham dengan diri sendiri. Awak mestilah lagi tak faham.

Cuma itulah kan, kadang-kadang benda yang kita kurang gemar itulah yang molek untuk kita.
Yang kita gemarkan sangat itu, mungkin bukan yang terbaik.

Jom kita, positifkan diri.
Walau kita tak suka, kita redhai.
Walau kita suka, bukan semestinya ia elok untuk kita.
Belajar menerima semua dengan lapang dada.

Selagi ia tak bercanggah dengan ajaran Islam, kita mesti ajar hati kita untuk redha dan pasrah dengan sesuatu perkara. Hati kita ini untuk Allah, hati ini milik Dia. Dialah yang Maha Mengetahui.

Semoga ketenangan akan sentiasa iringi kita, dunia akhirat.
Insya Allah.

~ Norzayani bt. Norhamshah ~
ootd ~ monday~

No comments:

Post a Comment