Wednesday, July 30, 2014

Salam Lebaran. Doa di Hari Raya.

Bismillahirrahmanirrahim...

Assalamualaikum...

(Uwaaa rindunya nak men'taip' di sinii.)

Disebabkan nak hilangkan rindu, kita taip sikit je la.

Selamat menyambut hari raya Aidilfitri buat semua umat Islam.
Semoga setiap amal ibadah kita diterima Allah. Semoga kita akan istiqomah melakukan amal itu. (Kena usaha dan doa pada Allah ye.)

Sekejap je kan dah 3 syawal. Tiba-tiba rindu dengan "haruman ramadhan"... 

Alhamdulillah dengan segala nikmat kurnia yang Allah berikan untuk kita.

Ye, memandangkan 22 Julai yang lepas, saya sudah genap 26 tahun, makanya raya tahun ini, adalah menjadi soalan wajib orang tanya berapa umur, dah ada calon ke belum. 
Tiap kali salam dengan pak cik mak cik, sepupu dua pupu tiga pupu kupu-kupu, semua pun seakan dah sediakan diolog untuk saya.

Apapun terima kasih wahai saudara mara ku yang tersayang, atas ucapan dan doa-doa kalian. Saya tersangat menghargainya. Tentang jodoh, saya sengihkan sajalah. Panjang umur, saya jumpa lah jodoh saya, apa pun Allah lebih tahu apa yang terbaik untuk saya. Saya percaya pada Dia.

Tentang bila dan siapa, memang saya tak punya jawapan. (Nak marah, marahlah, memang saya tak cari, tu pasal tak jumpa lagi. Ya betul kena usaha.) *Untuk permulaannya, cukuplah dulu saya usahakan memantapkan ilmu, perbaiki diri (banyak sangat kelemahan ni).

Rasa nak nangis bila famili semua mendoakan supaya saya dapat jodoh yang baik-baik.
Subhanallah, masya Allah, tabarakallah. "Insya Allah, aamiin, biiznillah." (Terharu, tapi i tak bolehlah nak menangis depan depa semua. Haha karang orang hingat dah kenapa lah pulak...)

Oke, tutup cerita jodoh, kang orang ingat amenda lah entry ni...haha...

Dalam pada kita bergembira menyambut syawal, jangan pernah lupakan saudara kita yang dalam kesusahan, sama ada yang di dalam negara ataupun di luar negara.

Tolong, teruskan berdoa untuk saudara kita di Gaza. Teruskan menghulurkan doa dan bantuan kewangan. Mereka amat memerlukannya. 
Semoga kita semua akan sentiasa di redhai Allah.

Okay, jaga diri baik-baik.
Jaga iman, jaga solat.

Terima kasih sudi baca entry ni.
Segala salah silap saya pada awak semua, saya dengan rasa rendah hati memohon maaf.
Insya Allah, semoga kita dapat berjumpa lagi di ramadhan dan syawal yang akan datang.


Salam aidilfitri,
Norzayani binti Norhamshah.
3 Syawal 1435h / 30 Julai 2014

*next entry baru ada gambar raya, sekarang ni selalu busy. orait tata...*

No comments:

Post a Comment