Thursday, January 23, 2014

Diet Atkins - Part 3

Assalamualaikum w.b.t ...

Selamat malam,selamat tengah malam,selamat pukul 11...
Heceyyy suka hati makan roti,

Kita bertemu lagi malam ini...
Eh eh eh sikit hari lagi dah nak 3 bulan aku buat ini Diet Atkins.

Stop! Jangan tanya berapa berat aku dah turun (kau bajet ada orang nak tanya la ni YAni? hurmm?)
Haha tak tak tak. Sesuka hati aku je.

Oke,tak ada lah banyak sangat,dah dekat 3 minggu berat aku ke laut! Takmo turun ataupun statik je kat situ 58.* ...chochoiii... (oke kat sini aku amalkan tak terlalu drastik untuk turunkan berat,sebab tu suka hati aku nak makan amende.)

Eh amende di sini bermaksud,aku suka gila makan ayam percik kat pasar seksyen 6 shah alam tu,rasanyaaaa,masyaaa Allah,tabarakallah!!!

Tak terdaya aku nak menolak godaan si dia. Kuikuikui. Eh tapi selalunya aku basuh,so sos dia takde rasa sangat. Kikiki,senget. (oke esok jumaat,insya Allah,ada jodoh tu,dapat lah aku makan dia...huhuuu)
Hang ni Yani tak serius ke nak diet ni?

Gila hang tak serius...serius lah oi,cuma aku mengamalkan konsep 'steady r bhai' wa oke lagi ni. Alhamdulillah, masih bisa bertahan.

Hihi,tak percaya bhai,dah nak dekat 3 bulan aku tak makan nasi!

Ala nasi,memang pernah tak makan pun dulu,tapi ini dengan segala roti,mee mehon spageti dan yang seangkatan dengannya aku tak ambil.

Ahaaa rahsia terhebat,gulaaaa pun tak kecuali Stevia. Heeeheee,dan air putih sebanyak-banyaknya.
Kawan dekat ofis,akak ngan acik cleaner pun kata badan aku dah susut (eh tapi kadang aku rasa,same aje.Huhu melampau aku ni. Oke,bukan pujian yang aku nak dengar,cuma ini ialah eksperimen aku tentang diet ni,memang berkesan kalau minda anda kental!)

Kawan kawan muda aku kata ginii ,"ehhh kak Yani,dah lah diet ni,berenti la,kesian nengok,dah kurus benor,macam kalau kena tiup angin tu boleh jatuh." (ni ain cakap,haha tak ley blah je budak ni,korang jangan percaya,aku belum kurus,ade lagi 8 kilo untuk capai berat ideal mengikut BMI.)

Ada juga yang meng'ia'kan,tak,susut tu ya,kurus tu tak kot. Macam sama je masa aku habis Plkn dulu. Ada juga yang cakap muka aku pucat. Haihh,kat opis,memanglah aku suka jadi mak lampir. Hihi,takkan 24jam aku nak oles lip balm kat bibir. Opis sejuk,kekompom bibir kering walau aku minum banyak air!
So,ada sesiapa yang dah try diet atkins ni?

Korang mesti lagi banyak turun berat kan? Aku ni banyak main agaknya.

Buat masa ni selamat la belum pernah ter cheating meting ni. Tak cheating pun berat aku statik. Haaaa aku tau,sebab kurang senaman. Kbai. Haha.

Tiheeee aku hanya akan berenti bila berat aku dah capai 51kg. Berat tu yang paling maksimum untuk tinggi aku 150cm. Sabar ajelah cik Senah oiiii! Jauh lagi perjalanan ni,agak menakotkan jugaklah,sebab raya nanti aku nak gak makan kuih rayaaa...(heeee yani poyo!)

Eh awak awak awak. Kalau awak nak buat sesuatu,biar sampai habis,so dah capai fasa 4, itu adalah penjagaan pengambilan pemakanan seumur hidup.

Kurangkan makanan atau minuman yang manis,tapi boleh sangat kalau nak tambah manis bertingkek tingkek kat senyuman awak tu.

Dan cukuplah aku merepek kerepek pasal diet aku ni.

Sebenarnya aku stress berat statik,tu la tak memasal blog ni jadi mangsa aku.
Korang pun jadi mangsa juga,sebab baca entri ni.

Eh tak tak tak. Korang daebak!

Semoga korang berjaya melakukan diet ini.

Eh kalau ada salah silap kat entri ni,minta maaf ye. May Allah bless us. Ana uhibukum fillah abadan abada. Take care.

Salam ukhuwah,
NorZayani binti NorHamshah
11.30 PM
23 Januari 2014

No comments:

Post a Comment