Tuesday, February 4, 2014

Musim Sakit, Jangan Berhenti Berdoa Ye.

Bismillahirrahmanirrahim...

Assalamualaikum...

Apa khabar? (erm skema ayat)
Aku cuma harap sesiapa yang ada baca entri ni sihat walafiat. (sebab sekarang ni musim 'sakit2' ,musim 'kifarah dosa').


Huhu,terpaksa aku curiiii sedikit masa pejabat,nak up sikit entri baru.

Cuma mengharapkan tulus ikhlas doa daripada kawan2 blog, atau sesiapa sahaja yang ada baca entri ni, mohon doakan kesejahteraan/kesihatan yang baik untuk anak pak usu aku,(pak usu husni), anak bongsunya yang ditahan di HTAR Klang.

Ditahan atas sebab jangkitan kuman di paru2. Hadif kecik lagi, belum setahun pun umurnya,semoga Allah akan bantu Hadif, beri Hadif kekuatan walau Hadif kecik lagi. Moga Allah akan beri kesabaran pada pak usu Husni dan mak usu Hasnah atas dugaan ini. (Setiap apa yang terjadi, pasti ada hikmah di sebaliknya.

Ganjarannya tak semestinya kita beroleh di dunia, mungkin Allah beri di akhirat kelak.) * Mohon korang bermurah hati mendoakan kesejahteraan Hadif.

Terima kasih andai sudi mendoakan, semoga kalian akan diberkati Allah di dunia dan akhirat.

Mungkin ada yang akan beranggapan, minta doa pada Allah, bukan up di blog, ig, fb dan sebagainya. For me, tak salah rasanya kita mohon orang lain untuk doakan orang, sebab itu di up di blog atau medium yang lain.
Sama-sama mendoakan antara satu sama lain, bukankah ia adalah satu perkara yang bermafaat.

Asalannya bergantung pada niat kita. Allah sajalah yang tahu niat kita. Bukan minta wang ringgit,cuma minta mendoakan. Kerana mungkin ada di antara kalian yang mustajab doanya, kerana mungkin ada di antara kalian yang mempunyai hubungan yang baik dengan Allah. Maka setiap doanya akan dimakbulkan. Wallahua'lam.

Semoga semua akan diredhai dan dicintai Allah. Biiznillah.

Kesimpulannya, mohon korang semua jaga diri, jaga iman, jaga hubungan dengan Allah, jaga kesihatan, jagalah setiap nikmat yang Allah pernah beri pada kita. Kita sama-sama menjaga antara satu sama lain.

Situasi yang aku rasakan agak 'berat', ramai sangat orang sekeliling aku, my kesayangans (family and friends) yang tak sihat, sakit kaki, batuk, demam, selsema, sesak nafas dan jangkitan kuman pada paru-paru.

Semoga Kak Dila, Kak Lia, Kak Sri, Ain Syakila, Hadif, Pak Uda Ali akan sentiasa diberi kesihatan yang baik. Percayakan Allah akan sembuhkan kalian tak kira sakit yang dihadapi itu kecil mahupun besar.

Harap kalian semua akan beransur sembuh,bersabar dengan apa yang Allah beri.
Semoga kalian akan terus diredhai dicintai Allah,dunia akhirat. Semoga kita, semua sekali (awak,awak dan awak2 yang baca ini) akan sihat-sihat selalu untuk lebih kuat beribadah kepada Allah.. Biiznillah.

Jaga kesihatan eh semuanya (minum banyak air masak, doa, jaga pemakanan), jangan tinggal solat walaupun sakit.

Jangan lupa tasbih, tahmid, zikir walau sedang sakit. Allah ada untuk kita, jaga kita. Mohon diberi kesabaran yang tinggi dalam apa jua ujian yang Allah nak beri. (dah macam cikgu-cikgu, mak ayah yang tengah nasihat anak-anak ni. heeee...)

Senyum, redhakan apa yang Allah beri pada kita. Kita dah terlalu banyak dapat nikmat Allah, bila sesekali diberi ujian, jangan sesekali mengeluh, kerana Allah rindu tangisan kita kepada Dia. Pencinta yang paling layak untuk dicintai.


Take care korang dan terima kasih. Ana uhhibukum fillah abadan abada...
Assalamualaikum...


~Norzayani binti Norhamshah


*bawah ni gambar aku ngan Hadif. :) Hadif sayang, semoga cepat sembuh. Pak Uda jugak, semoga cepat sembuh,dikurniakan kesihatan yang baik. Aamiin.


me dengan Hadif~
Hadif kat Hospital, cian Hadif... T.T

No comments:

Post a Comment