Wednesday, November 21, 2012

Durian Crepe~ #Yeay!

Assalamualaikum...

Haiiiiii! (excited ni nk wat entry baru...)

Korang sehat x? Hope sehat semuanya ye?

Oke entry ni xpjg pun...sje nak share pasal #DurianCrepe ...skarang tgh glams pasal 'doyan crepe' ni kan? Korang penah makan x?

#Aku baru je mkn malam td... Subhanallah...sedapnya xtau camne nak cakap la...hehe...penggemar durian suke la kot...yg TAK SUKA dengan durian...maybe akan "yekkkks" (meaning tekak xley terima la...)

#Tapi korang,SERIUS tak tipu...sangat best...rasa duriannye....walawehhhh MENGANCAM habes! Dap nya! Dap nya! (",)

#Eh tapi auta kot...ayah aku suke durian,tapi semalam dia cuit sikit je encik Durian Crepe tu...maybe dye xmo trime kot orang letak durian dgn krim dan di saluti dengan pancake! Hahaha...ala tapi betol la...aku xtipu bile aku kate sedap...(ataupun mungkin beli dgn orang yang mmg TEROR buat kot...jadi tak rugi beli...yeay! erk bukan aku yg beli...kakak2 aku yg beli...aku tolong rasa n makan je...heavennye ade kakak2 yang baik hati!) jadi kalau korg tanya harga...memang aku xtau... :p

~ Erm tapi kan...sekarang kan musim durian...memang bersepah2 tengok orang meniaga durian ni...t nak try buat gak la...klu buat sendiri...JIMAT! ehhh yeke jimat? durian mahal la~

~Oke nah resepi Durian Crepe yg sy copy dari blog Puan Kila ...mohon share eh dik... :)

       Kulit Pancake:
  • 250 gm tepung gandum
  • 3 biji telur
  • 500ml santan
  • ½ sdt garam
  • Pewarna hijau
  • Bahan Inti:
  • Whipping cream + gula (manis ikut citarasa memasing)
  • Isi durian

      Cara2:
  1. Kulit: Blend semua bahan.
  2. Buat dadar nipis²
  3. Inti: Pukul Whipping Cream dan gula sehingga menjadi cream/kental
  4. Isi durian dilumat kasar
  5. Pancake Durian: Ambil sehelai kulit pancake, letakkan whipcream.
  6. Kemudian letakkan isi durian diatasnya.
  7. Lipat dan simpan dalam peti sejuk 1-2 jam.

#Nampak simple kan resepi...korang terai la...hihi...aku tunggu waktu yang sesuai...tunggu mood masak mai...haha hamboiii mentang2 la durian crepe tu kale kuning...sikit2 kuning...sikit2 kuning...:p

#Sape2 yang xpenah try...silelah try...ade gak yg suke...ade gak yg xsuke...lumrah la tu dlm dunia ni,mane de  semua orang akan suke dgn sesuatu tu...msty akan ada yg xsuke...

#Setiap orang kan punya citarasa yang berbeza...hihi...xpe la...yang penting nye...aku suka...noktah~

K korang...take care...terima kasih baca entry ni....

#Weee lupe...nk share gambar Durian Crepe yg aku makan mlm td... jap eh...



tadaaaaaaaaaa! inilah dia...licin aku makan ouh~

~Oryte tengkiu...take care...wasalam...

Spread Love,
Niya Unnie_Anything About You
21 November 2012 / 7 Muharram 1434H
11.11 AM
Saranghae~






No comments:

Post a Comment