Thursday, October 30, 2014

RAQIB MAJID

" Haaa siapa? Raqib Majid?


Siapakah dia?
Ahli majistret kah? Peguam cara kah? Doktor gigi kah? atau Ahli perniagaan kah?

Ternganga mulut Sabaritu mendengar pekikan suara Nyonyi Mansir.
Matanya terkedip-kedip. Terkejut bukan kepalang.


Apa dia ??!!!!

AHLI MUSIC !!!! "

(* eh mak ni, bila masa Sabaritu ada bercakap, diam je haih dari tadi. Monolog Sabaritu dalam hati. isy isy isy, banyak sangat menengok drama sinetron maknya itu.)


Bagaikan terdengar butiran kata dalam hati Sabaritu, maka Nyonyi Mansir berkata lagi,

" Tidak, aku tidak setuju!!! Putuskan hubungan kau dengan dia, Sabaritu!!"

" Tapi mak, dia adalah AHLI NASYID !!!
Pandai juga mengaji, kerana itu Sabaritu 'terpikat'. " 

(* eh si Sabaritu ni, semenjak 'berkawan' dengan si budak Raqib Majid, pandai pulak dia menjawab. Ciskek blueberrry betul! )

" Tolonglah fahami hati Sabaritu ini mak, janganlah 'pisahkan' kami. "

(Meleleh air mata Sabaritu kerana menguap, bukan sedih. Yelah, dah tengah malam kot. Maknya ini tidak mengantuk kah? Pelik bin ajaib sungguh.)

" Tidak, aku tak benarkan kamu berdua berhubungan lagi.
Putuskan hubungan kamu sekarang Sabaritu, sebelum mak bagi semua harta mak kepada si budak Ahmad al kebab. "

(*ehh dah makin merepek mak aku ni. Ni mesti kes baca buku tu sampai aku kena heret dalam ini cerita.)

" Maafkan Sabaritu mak. Mak berilah harta mak itu kepada budak Ahmad al kebab itu. Sabaritu mahu masuk tidur. "

" Putuskan hubungan kamu dengan RAQIB MAJID ! "

" Wowww ! Kuat benar suara Nyonyi Mansir malam ini. "

" Tidak mak, maafkan Sabaritu. Janganlah hanya kerana Sabaritu mempunyai hubungan yang erat dengan album RAQIB MAJID itu, makanya mak menentang. Sabaritu bukannya mahu bernikah sama dia. Emak ini banyak menonton filem P. RAMLEE barangkali. "

Panjang lebar Sabaritu menerangkan kepada Nyonyi Mansir. Sungguh lah aih tak logik.

Aku disuruh putuskan hubungan dengan Raqib Majid? Tidak masuk akal sungguh. 

Ehh tapi memanglah sejak dapat album Raqib Majid itu, dibawa CD itu ke hulu hilir, ke mana kaki melangkah. Dah memang macam bercinta gaya budak Sabaritu itu, sehingga Nyonyi Mansir naik magraine !

Masak di dapur, di pasang album itu.
Mahu membasuh baju, di ulang lagi lagu-lagu itu.
Mahu menyidai baju, di heret mendengar lagu itu lagi.

Padanlah Nyonyi Mansir meroyan. Kerana sudah tidak larat melayan kerenah si Sabaritu yang asyiklah berkepit dengan si budak Raqib Majid ini.

Eh sabar aje lah !!!


~ Sekian. Tamat . Dah habis...~





Assalamualaikum.

Bukan main intro entry ni.
Melampau betul.
Paksa orang baca cerita dongeng sekejap.

Adakah awak semua kenal dengan Raqib Majid?

Kalau tanya saya, saya kenal dia melalui lagu Bintang Syurga , berduet dengan kumpulan nasyid UNIC. 

Hanya tahu dia sebagai Raqib Majid. Bukan Raqib AF9. Dah google baru tahu.
Heee, maaf, akak dah lama tak layan AF.

Oke, kalau tak kenal lagi. Boleh google lagi lah ye.


Album ini agak susah untuk di dapati. (Berdasarkan pengalaman saya, dah macam-macam tempat saya cari, tak jumpa. At last beli online ! Jauh dari Kelantan belinya. Heeee)

Album Luahan Rasa ini adalah album sulung saudara Raqib Majid.
Memuatkan 8 buah lagu. (Semua lagu fevret hakak tau dik !)






Kulluman
Kembali
Luahan Rasa (Akustik)
Mungkinkah
Bintang Syurga (feat UNIC)
Hanya Dia
Luahan Rasa
Bintang Syurga (minus one)


Kalau nak cari album ini, awak bolehlah beli di kedai nasyid online . Dengan harga RM 21.90.
Tapi hari tu, saya beli, inclusive shipping, RM 26 only.

Tapi kalau nak cari kat kedai CD, saya tak tahu nak suggest kat mana. 
Sebab saya cari 3 minggu sebelum beli online. 
Memang hampeh. Tak jumpa. Mungkin kurang promotion kot.
Sebab itu tak ramai tahu kot.


Macam mana saya tahu?
Hee dengor radio IKIM. Terpikat dengan lagu "HANYA DIA"

Terus meroyan nak cari.
Buat halwa telinga saya, album ini dah cukup sempurna.
Semua lagu pun best.

Lagu Kulluman tu, kalau dah ikut menyanyi, rasa macam nak berqasidah pulak.
Memang best dan suka sangat. Gembira.


Punya lah nak kata gembira yang amat, masa dapat je album ni semalam, tersengih-sengih macam baru dapat duit lapan puluh juta ! Haha. 

Temanya kat sini.
Saya takdelah rasa rugi beli album ni.
Em lagipun sebelum beli ni, saya dah dengar promo album ni dekat youtube.
Dan dah jadi takdir, dengar, suka, wujud rasa nak beli. Nak beli, tapi susah nak jumpa.
Dah jumpa, subhanallah. Alhamdulillah.




Terima kasih, atas perhatian.
Mohon maaf atas kekurangan.



~ Norzayani binti Norhamshah ~


1 comment:

CANVA YEAH ^-^

  Ehh best jugak edit pakai canva ni ya. Haip! Jangan gelak. Saya budak hanya baru belajar. ^-^ Tapi untuk pertama kali ni, aduhai, macam ke...