Friday, May 18, 2018

Eat. Hang Out. Friends. (Sushi Zanmai, Setia City Mall)

Assalamualaikum w.b.t

Salam sejahtera..  eceh dah macam nak baca berita je gayanya..

Hurm semakin rajin menulis blog aku sekarang ni. Haha rajinlah sangat.
Haha, rajin weh rajin.. sebab rasa banyak sangat benda nak cerita, kang kalau cerita dalam FB, ramai pulak yang cop aku makcik bawang, jadi aku ambil pendekatan cerita saja dekat blog.
Biasanya kalau aku nak bercerita aku lebih suka pilih twitter, sebab tak ramai penyibuk dalam tu.
Mind set orang yang pakai fb, pakai ig, dan pakai twitter, masing-masing adalah berbeza.
Tapi jika suruh aku buat pilihan, aku akan pilih twitter.  ~,~

Haaa kau tengok, entah apa-apa mukadimah aku dalam entry kali ni. Kah!

sejenis tak ada kerja. sebelum kejadian.


Sebenarnya aku nak share cerita dan gambar sahaja dalam entry kali ni.
Aku bersama dua ketul manusia yang aku sayangi. Cewah!
Harapnya tiada siapa yang kecamlah entry kali ni.
Pada aku, aku berkawan dengan semua orang, takda istilah aku pilih-pilih kawan.
Kebetulan aku ada masa, jadi aku letaklah bebudak dua ketul ni dalam blog aku.

Eh amende macam terasa payah nak buat ayat permulaan ni.
Oke pendek cerita macam ni, beberapa saat dan ketika yang lepas, aku, Kak Nanie and Kak Shida meluangkan masa bersama-sama, eh skema ye korang?

Aduh, oke aku dengan dua ketul kakak ni keluar makan sama-sama, konon untuk pre ramadhan gitu. And saja-saja pun nak keluar, sebab kami masing-masing jarang ada masa nak keluar sama-sama.
So, bila dah ada masa, terus proceed je.

Lokasi tempat yang dipilih ialah di Sushi Zanmai, Setia City Mall.
Sebab ada seketul kakak tu dia teringin nak makan sushi, haha aku dengan kak Nanie belasah je, sejenis bedal je apa yang ada.


hahaha muka sejenis bahagia lepas dah buat pesanan.


Haha, tapi tak boleh handle, masuk je dalam tu, dapat menu, tengok menu, tapi ada dekat 15 ke 20 minit dok pilih menu nak makan apa dan apa. Adoi. Tapi memang banyak pun kitorang makan hari tu. Teringin nak makan semua. Tapi perut takdelah besar mana, at last dah serupa ular kekenyangan. Adalah dalam 2 jam lebih kitorang dalam tu. Hauk je perangai. Huuuuuhaaaaiiii....

Aku syak pekerja dalam tu pun berangin je tengok kitorang lama sangat nak habiskan makanan. Kah!


yang kiri tu kak shida, kanan tu kak nanie.


Masa ni, makanan dah start sampai sesikit, sambil sampai atas meja tu, sambil tu aku snap gambar, sampai kak Nanie nak mengamuk dah sebab aku asyik ambil gambar. Hahaha huuuuhaiiii situ. ^-^


pening tengok makanan banyak sangat oi.


Haha, dah lah kak Nanie dah marah, lepas tu aku paksa pulak dia ambil gambar aku. Haha, lagi nak meletop gamaknya masa tu.

Yang kak Shida pulak dah teruja macam nak lompat atas almari bila tengok makanan dah sampai. Haha. Nampak tak betapa hiperbola nya ayat aku. "-"


yang ni kak Shida kot yang order. haha tak ingat weh~

yang ni aku tak ingat siapa yang order, aku kot. Aha. Highly recommended!



Tapi aku pun macam kak Shida jugak, sejenis bahagia dan teruja melihat makanan di depan mata.
Kak Nanie jugak yang watlek watpeace sana. Haha.



yang ni tak silap aku, kak Shida punya. Highly recommended!

ni pun kak Shida yang order.



Hurm, korang jangan tanya aku apa nama menu ni, siyes aku memang tak ingat apakah nama mereka semua ni. Haha. Tapi menu atas ni, kak Shida dengan Kak Nanie kata dah tak sedap sangat macam dulu.

Maybe orang yang masak tu dah berhenti kerja kut. Selalunya macam tu lah kan. Lagipun kali terakhir dorang makan kat situ dua tahun lepas. Haha.



yang ni kak Nanie yang order. Highly recommended!

ni pun kak Nanie rasenya. tak ingat pulak. huuhaiii.



Kitorang order lain-lain, tapi bila makan tu sama-sama. Kira sharing is caring concept makan hari tu. Gigih kau makan kemain banyak sana. Haha.

Gambar air, aku tak ambil. Sebab minum air green tea je.



ni kak Nanie punya. sedap bhai.



Ahaaa ni lagi satu punya perangai, makanan atas dan bawah ni walaupun kita ambil size small je, tapi sebenarnya dah kenyang sangat. Tapi dok menggatal order jugak, sebab takut tak kenyang makan sushi sahaja. Sekali bila dah sampai semua makanan, dah makan sikit itu sikit ini, tersadai la kitorang nak menghabiskan.

Itu yang aku cerita boleh sampai dua jam kitorang bertapa dalam tu. Punyalah tak nak membazir, lambat pun lambat lah asalkan makanan habis dikunyah, ditelan dan dihadam. Kah!



ni aku punya. sedap weh, highly recommended!



So, kesimpulannya dekat sini, sebelum kau nak makan sesuatu, tolonglah fikir dahulu kesan selepas kau dah makan. Sama ada berat kau meningkat, ataupun selepas makan itu kau tak mampu untuk berjalan seperti biasa. Haha, letih bhai nak habiskan semua menu.

Tapi aku pulak sejenis tak boleh tengok sushi. Bila tengok sushi, aku dah kenyang pun aku akan kata lapar balik. Tapi yang hari tu, aduh, sampai aku terasa serik nak makan sushi. Huuuu..

Dan kalau ada diantara korang nak pergi makan dekat Sushi Zanmai sana, mana-mana gambar yang aku ada buh 'Highly Recommended' tu memang sedaplah ikut tekak aku. Tekak orang lain aku tak tahu. Hhehe.

Untuk pencinta makanan seperti aku, memang aku kata 9/10 lah markah dia. Haha.

Apapun, thanks a lot kak Nanie and Kak Shida, duit korang yang banyak keluar bayar hari tu. Insya Allah, next time yani pulak k.

So lepas dah habis makan tu, kitorang jalan-jalan kejap dan ada seketul kakak telah berjaya memancing seutas jam tangan Fossil. Kehkeh siapakah dia? Teka sendiri lah sana. ~.~

Lepas tu jalan-jalan dalam Kaison sekejap, then baru balik.

Sekian, cerita yang ingin aku kongsikan.

Terima kasih atas perhatian dan kesudian untuk membaca, mohon maaf andai ada kesilapan tutur bahasa di situ.

Sampai berjumpa lagi, di masa dan entry yang akan datang.

Wasalam.



Sincerely,

Norzayani Norhamshah
18 Mei 2018 / 2 Ramadhan 1439H









No comments:

Post a Comment

CANVA YEAH ^-^

  Ehh best jugak edit pakai canva ni ya. Haip! Jangan gelak. Saya budak hanya baru belajar. ^-^ Tapi untuk pertama kali ni, aduhai, macam ke...