Tuesday, June 4, 2013

Musim Nikah Kahwin... #Tahniah

Assalamualaikum...

Teheeee sesuka hati aku je kan nak buat entri lagi kurang dari 12jam lepas aku buat entri baru tadi...

Eh tapi rerasanya takde masalah kot nak buat entri bebanyak...dah blog sendiri kot, bukan kacau blog orang pun kan...

Oke oke oke, seperti tajuk entri aku di atas ni, yang pastinya entri ni aku taip khas untuk kawan-kawan (yang kenal, yang rapat dan yang kurang rapat) yang sudah melangsungkan majlis perkahwinan baru-baru ini... tapi nya majoriti adalah kawan-kawan dari Unisel...yang satu kohort walaupun berlainan group...tapi masih dalam satu course, iaitulah Pendidikan Pra Sekolah...

Kiranya sebenarnya ramainya kawan aku yang dah kahwin ni pangkat adik-adik ye...bernikah pada usia yang muda adalah satu peluang dan rahmat yang Allah berikan buat kalian yang teristimewa...
Dan sesungguhnya wanita yang paling diredhai Allah ialah wanita yang sudah berkahwin...
Kalian adalah insan yang terpilih...yang sangat untung...
Dan,
Kakak ni belum sampai waktu, jodoh mungkin masih jauh...mohon adik-adik doakan yang terbaik untuk akak ye...


Sukacitanya kakak ni ingin mengucapkan Selamat Pengantin Baru buat kalian semua...

Selamat menjalani bahtera rumah tangga, yakni juga adalah gedung pahala buat kalian suami isteri...

Selamat menjadi isteri dan suami yang soleh dan solehah ye...

Selamat menjadi bakal ibu dan ayah yang hebat buat zuriat-zuriat kalian satu hari nanti...

Selamat menjadi insan yang penyabar,saling bertolak ansur dan saling serta sentiasa menerima baik dan buruk,kelebihan dan kelemahan pasangan kalian...

Selamat belajar menggalas tanggungjawab dan amanah yang diberi Allah...

Ikatan pernikahan bukanlah hanya sekadar suami sayang isteri atau isteri sayang suami atau suami dan isteri sayang anak-anak...
Ikatan pernikahan bererti juga kalian telah bersedia memikul tanggungjawab dan amanah yang diberi Allah iaitu di dalam sebuah institusi keluarga...

Apa-apapun doaku buat kalian semoga kalian akan sentiasa bahagia dan berjaya di dunia sampai akhirat...insya Allah...

Dan awak-awak, maaf sebab ambil gambar dari fb tanpa pengetahuan kalian...niat akak sekadar ingin berkongsi kegembiraan dan meraikan kebahagiaan kalian dengan sesiapa sahaja yang mungkin terbaca entri ni...

Mudah-mudahan doa dari semua yang membaca entri ini akan lebih menjadikan ikatan kalian lebih di redhai...bukankah mulia dan lebih diredhai andai ikatan pernikahan itu disusuli dengan doa dari orang sekeliling...lebih berkat kata orang...walaupun mungkin tak dapat hadir majlis kalian, bukanlah semestinya orang itu tidak mendoakan, mungkin terdapat kekangan yang tidak dapat dielakkan dari menghadiri majlis kalian...doa dari jauh sahaja...

Akhir kata i'm happy for u...untuk semua sekali... (",) Barakallah...

Love,
Anything About You_Niyaz Arumi
4 June 2013
5:43PM
Saranghae
NA


Tahniah Kak Is & Pasangan (Kawan Kerja Dulu2)







Tahniah Bob & Amani (Classmate Unisel)






Tahniah Sha & Rashid (Classmate Unisel)






Tahniah Pika & Pasangannya (Coursemate Unisel)






Tahniah Aza & Pasangan (Coursemate Unisel)






Tahniah Sya & Pasangan (Coursemate Unisel)




Tahniah Lieza(Mek) & Pasangan (Classmate Unisel)







Tahniah Yana & Pasangan (Classmate Unisel)






Tahniah Suzie & Pasangan (Classmate Unisel)



psttt : ramai kan? semua majlis ni dekat2 tarikhnya, dan tak dekat sangat...jadinya akak tak dapat hadir...apa pun doa sentiasa ada buat kalian... tahniahh lagi sekali eh...


p/s - Dan ada lagi seorang rakan yang berkahwin, tapi aku usha dalam fb dia, takde gambaq kahwin...takpe2,apepun Nazliah dan pasangannya, aku tetap doakan kalian bahagia dunia akhirat...amin... (",)


Wassalam...




























No comments:

Post a Comment