Friday, April 18, 2014

'Percutian' 3 Hari 2 Malam... (Part 1)

Bismillahirahmanirrahim...

Assalamualaikum w.b.t...

Apa khabar wahai penduduk bumi, wahai pembaca-pembaca yang rajin?
Adakah anda sihat hari ini? Sihat? Ya, syukur alhamdulillah.
Tak sihat? Demam? Batuk? Selsema? Alahai kesian, pergi jumpa doktor ye. Minum air masak banyak-banyak, doa banyak-banyak supaya cepat sembuh...

Aku? Sihat dalam tak sihat sangat. On the way tak sihat ni, (semalam lepas accident, hati ada tidak keruan sikit), pagi tadi bangun, tekak dah perit. Nak selsema atau batuk barangkali. Takpe, kita ambil sakit itu sebagai sesuatu yang positif ya adik-adik sekalian! Haha adik sangat, kawan-kawan... =)


 Ahaa tengok tajuk entri. Percutian lah sangat, tak boleh handle.
Oke, untuk pengetahuan korang aku ni lah, baru tak baru je balik dari Kursus (erkk kursus amenda eh? tak hingat la nama panjang kursus tu.) yang aku ingat, Kursus Peningkatan Barisan Hadapan (Khidmat Pelanggan) la cenggitu bunyinya. Hekkk hampeh kau Yani!!! Kursus tau, kerja, bukan bercuti. Hhehe.

Bestlah jugak, eheee yang paling penting, kawan-kawannya semua best-best, sempoi bhai walau lain-lain jabatan. Oke lah kan, dapatlah jugak keluar dari kepompong, dari gua, dari sarang, kenal-kenal dengan kawan-kawan baru. Semua orang dekat kursus tu pun best, penceramah nya pun best. Sebab dia lebih ceria dari kitorang. Haha, kiranya Encik Muzs tu hyperaktif la gak. Eh dia memang kena hyper, kalau dia tak gitu, kitorang ni makin lemau. Ibarat biskut di dalam tin yang tidak ditutup rapat. Haaa gitu...

Dekat mana? Em kami semua stay dekat Hotel Impian Morib. Bolehlah, bestlah jugak (sebab dapat terjun kolam, haha) walau di situ berdekatan dengan Tanah Perkuburan. Ahemm, hang toksah lah takut sangat, esok-esok jadi rumah kita jugak kan? Jangan lupa pulak fakta yang satu tu. (Manusia takut sebab kita sentiasa dibayangi dengan dosa yang kita buat, kalau kita usaha tingkat amalan, mesti Allah beri kubur kita lapang dan terang. Kan?)

Aku bukanlah seorang mesin yang tiada perasaan takut, haha gila kau tak takut. Sebelum check in pun, ada manusia sengal yang sudah menakotkan aku dengan kak Shida. Tapi alhamdulillah, everything went well. Syukur ya Allah...

Aku dengan kak Shida bertolak dari SUK pukul 12 lebih, sampai di lokasi sekitar jam 1.30. (Wahh sekitar ya Yani?! Sangat klasik ayat kau)
Dah sampai, of course check in (aku dapat satu bilik dengan kak Shida), masuk bilik, golek-golek atas katil macam kucing, lepas tu solat. Then pukul 3.00 kami pun pergi Dewan Kelanang. (Dup dap bhai hati, apa taknya, aku ni seorang yang pemalu dengan orang yang aku tak kenal, tapi bila dah kenal, mulut aku ni macam murai tercabut ekor.) Takut lah juga, sebab aku tak kenal dengan ramai orang pun.
Dan sekitar jam 3.30 petang, semua orang pun berkumpul.
Kami diperkenalkan dengan penceramah kami iaitu Encik Muzafar Mohamad yang akan mengendalikan segala aktiviti kami dari Isnin sampailah hari Rabu nanti. Kemudian diberi taklimat, dan seterusnya memulakan aktiviti. Yeahh! Semangat weh semangat!! (Padahal dalam hati lemau.)


Standard lah tu, kau dah satu bilik, mana boleh kau nak satu kumpulan dengan kawan bilik kau. Itu tak berkembang ye Yani!
So aku pun terpisah dengan kak Shida dengan kak Suzie. (Ye mereka saja yang aku kenal kat SUK ni, hampeh tak hampeh aku ni. *Jap, tepuk dahi, pap!)
Aku tidak berdaya kerana aku telah karam di kapal yang lain. Haha. Ye, kami terpisah dek kerana game Kapal Karam itu. Layan je la bhaiii. Kumpulan aku pun oke gak walau group kami di label 'Gila Glamor' oleh Encik Muzs tu. Ia adalah kerana bunga-bunga kerongsang yang kami sematkan pada tudung kami. Haha.


Jap-jap, aku nak upload gambar tunjuk kat korang ni masa hari pertama. Excited lah jugak walau hati sebenarnya tak rela nak pergi kursus ni. Hehehe...


Eh kak Aina ada dalam gambar.
Serius sangat muka tu kakak sayang~

Kawan-kawan yang lain tengah tunggu giliran
nak sign kedatangan ye~

Tuan Haji Mahadi (wakil dari BPSM SUK SEL)
tengah beri ucapan~

Korang jangan sesekali cari aku ye. Hehe.
Ini tengah bersenam di waktu tengah hari. 

Oke kawam-kawan, senam jangan tak senam,
bukan selalu kita bersenam di waktu tengah hari kan~ 

Haaaa inilah dia, game kapal karam.
Hahah game ni kelakar. :D

Kak Aniza, Kak Sheila, Kak Liza dan Saya.
Ebummnya, i dah lama tak diet ni~


Waktu ini adalah pembahagian kumpulan. Encik Muzs telah suruh kami semua memilih nama brand sabun yang ada di dalam Malaysia ini sebagai nama kumpulan kami. Aiyooo? Sabun pun sabun lah. Layan je lah. Daripada kami beri nama merapu. Nama sabun pun dah cukup gah kot. Haha... (Ehh best pulak layan lagu Berkorban Demi Cinta ni.. Lagu siapa? Hijjaz. Hehe. Tabiat aku bila tengah mengarang entri sambil mendengar lagu-lagu begini, supaya aku tidak terlalu 'kecoh' dalam sesebuah entri. Huhu...)


 Oke nah, ini Kumpulan Fab!

Ini kumpulan Top!

Ini kumpulan Daia! (Kumpulan aku lah tu. Hehehe)

Ini adalah kumpulan Trojan!

Korang nak gambar lagi?
Aku pun nak gambar lagi, tapi masalah problem nya, gambar yang encik Muzs copy paste dalam pendrive aku tak banyak, adalah secoet dua hari yang pertama. Padahal beliau kata ada lebih 100 gambar. Sobss, tapi tak adaaaa... Huaaaa, kawan-kawan aku pun kata tak ada juga. Inilah yang menambahkan pening. 

(Oh Tapi takpe kerana aku dah mintak baru, kalau beliau tak delete kat lappy beliau, adalah gambarnya, kalau dah delete, selamat jalan romeo lah bhai. Tak dapat lah nak tengok. Kalau beliau bagi, kalau beliau reply. Kalau tak, non hado la. )

So yang ini adalah part 1 punya cerita di waktu Kursus itu hari.
Part 2 dan Part 3, (ahh tak kira, nak jugak asing-asingkan cerita, sebab aku nak cerita panjang-panjang dalam blog ni.) dan tak kisah lah ada orang baca ke tidak, yang penting, aku pasti akan baca balik. (Hahaha aku ialah seorang pengarang blog yang syok sendiri ni, taip-taip baca sendiri.) Tah apa-apa.

Okelah korang, sebenarnya ada lagi gambar-gambar lain yang aku nak share.
Tapi waktu rehat dah nak habis. Nanti aku sambung lagi.

*Eh korang, sorry kalau gambar blur dan sebagainya, sebab kami takde DSLR~ heeheee~

Oke, Take care~ Terima kasih kalau ada yang sudi baca entri ini.


Bersambung...... ;) (Klik untuk part 2 ye, kalau nak klik la, saya tak paksa...hehe)

No comments:

Post a Comment

CANVA YEAH ^-^

  Ehh best jugak edit pakai canva ni ya. Haip! Jangan gelak. Saya budak hanya baru belajar. ^-^ Tapi untuk pertama kali ni, aduhai, macam ke...