Monday, April 7, 2014

Selamat Pengantin Baru Izan...

Assalamualaikum w.b.t

Hai. (Hai? Oke.)

".... selamat pengantin baruuu... selamat berbahagia, selamat ke anak cucuu...selamat sejahteraaa... " (eh benarkah liriknya begitu?) haha takpe biarkan je kalau salah. Bukan lirik yang aku nak cerita dalam entri ni.


Hamboi bukan main happy lagi mukadimah entri kan.

Ye, ye, haruslah happy, semalam i pergi majlis kahwin kawan i dekat Klang nun.

Setelah beberapa tahun ye kami tidak berjumpa, alhamdulillah, Allah panjangkan umur kita bertiga (aku, Atirah n Izan) berjumpa semula di majlis kahwin Izan ye.) Bukan Yani, bukan Atirah. Coming soon? Atirah a.k.a cik bosss, Yani nanti dulu.

Meh nak belanja gambaq sat.

gambar i curi kat fb, bos yang upload.
  
Sebenarnya aku plan awalnya nak pergi dengan ibu ayah. Tapi bila fikir-fikir semula, alahai rumah mentua Izan ni tak jauh sangat, apa lah salahnya aku drive sendiri ke sana. So, aku putuskan, takpelah ibu ayah tak payah temankan Yani oke? Yani dah besar, dah dewasa. Boleh pergi sendiriiii. (Hahaha choiii, nampak tak kat sini aku ni tak berdikari, suka sangat ajak ayah ibu pergi mana-mana. Oke tutup cerita.)

Oke, disebabkan tak jauh, boleh drive walau takut dengan lori di sekeliling, ku gagahi diri, ecewahh. Bawaklah juga kereta. Semangat waja tau nak jumpa Izan dengan bos. Lama ni tak jumpa. (Sesambil tu ambil berkat... Hahaha tak tak, aku gurau saja!)

So, semalam memang kenangan yang boleh catat dalam diari la, sebab manissss sangat! (Diari? Ye, ada juga diari, blog ni diari maya, yang buku tu baru diari betul. Haha ada...)

Disebabkan manis macam gula, aku abadikanlah dalam blog usang aku ni. (Alahhh Yani gelilah, usang-usang pulak. Heshh.)

Heee, jadi semalam dalam pukul 2 lebih, lepas dah tunggu cik bos sampai dengan kawan-kawan dia, jumpa Izan, cik bos beri hadiah (Izann, sorry Yani tak bagi apa-apa, sobsss. Cian awak. Menggelabah tak sempat beli apa-apa untuk awak. Takpe tunggu Izan ada baby nanti Yani bagi eh eh eh. Hehe).

Cik bos masih macam dulu, kelakar, periang, gila-gila. Izan pun sama juga, cuma Izan kena sopan lebih la. Pengantin lah katakan. Aku? Aku sama macam cik bos. Sengal!

Dan ye, biasalah bila pergi majlis sebegini. Haruslah orang tanya bila turn kita. Kita tanya bos, bos tanya kita. Izan tanya aku. Aku kata 'tak tau'. Izan tanya bos, bos jawab apa? (Alahai tak ingat.)

So siapa dulu? Wallahua'lam. Sampai masa, adalah tu. Malas nak fikir. (Kejam ayat aku ni.)

Semalam pun sebelum pergi majlis ni, ibu siap cakap, nanti bolehlah cari kat sana. (Haiyooo dengan pantas dan tangkasnya aku jawab "takmoo, malas nak carik" )
Kesian ibu, sorry ibu. Bukan Yani taknak cari, yes, Yani tau umur Yani pun dah banyak, cuma entahlah, dengan keadaan dunia sekarang ni, nak fikir tentang jodoh memang Yani rasa lelah. Tak ada di dunia, di akhirat nanti. Sebab Yani nak hadiahkan menantu yang best untuk ibu ayah! Cuma siapa, bila tu memang Yani tak ada jawapannya sekarang ni. =')

Ini memang iklan atas ni. Adui sambung semula. Cerita aku hangpa semua tolak tepi. Tak payah baca oke. (Takpe, kalau dah baca aku maafkan. Jangan ulang baca. Hehehe)

Lepas aku dengan cik bos dah habis makan, kami pun bergambarlah dengan pengantin.
Cantik tau pengantin pakai baju warna kuning. Sedondon dengan bos. (Aihhh bos ni macam tau-tau je.)
Aku je pakai hijau. (Erk tapi hijau ikut tema abang ipaq Izan.)
Hijau kuning. Kedahhh gituu. 

Semalam masa pergi majlis tu, aku baru tau dalam majlis tu ada dua pasangan, satu kawan aku (Izan), satu lagi abang pada suami Izan tu la. Heheh, so kami berdua memang ikut tema. =p

Sebenarnya aku dengan Izan kenal masa kitorang kerja dekat SUK, lepas tu berhenti, cari kerja sama-sama dekat Jabatan Perangkaan. Kat situlah kami jumpa cik bos (Atirah) ni. Hari-hari pergi makan kat restoran Ani Sup Utara. Al kisah kenapa panggil bos? Haha. Tak ingat. Tapi melekat sampai sekarang. Comel je bila panggil bos.

kenangan tahun 2011.

hehe. mereka dulu2. aku mana? aku ada, tengah snap gambaq depa dua orang ni. hehe.
Tapi gambar kami tiga orang takde masa ni. Hehe. Takpe.
Yang penting semalam dah puas ambil gambar. Harap lepas ni kita tiga orang, ada rezeki nak jumpa lagi. Hehehehehe. Rinduuuu.

Nah aku belanja lagi gambar semalam. (Apalah erti entri tanpa gambar. Ngeh3)

Izan dengan bos~

bos dengan Yani

Yani dengan Izan

bos dengan Izan dengan kawan bos, Farah.
Bos dengan pasangan pengantin.

Aku dengan pasangan pengantin. Ada je gambar bukak mata, tapi sengaja aku upload yang pejam mata. Rare kan? Haha.

Akhir kata,Selamat Pengantin Baru untuk Izan. Semoga bahagia hingga akhir hayat. Semoga kekal dunia sampai akhirat. Semoga kalian akan dianugerahi dengan khalifah-khalifah yang soleh solehah. Selamat menempuh alam rumahtangga yang penuh suka duka. Sabar dengan ujian dan dugaan yang Allah hadiahkan nanti. Semoga baik-baik pakat dalam segala urusan. Aamiin.

*Dan terima kasih sudi baca entri ni ye. Salah silap dalam setiap perkataan aku mohon maaf ye.
Izan dah selamat bernikah. Korang doakan aku dengan cik bos (Atirah) dapat jodoh yang baik ye. Hehehe. Aamiin.

~OH YE, YAYA HAPPY BIRTHDAY. MAY ALLAH BLESS U. And I LOVE U. Terima kasih Allah, sudi beri kakak dan kawan yang baik ini. 



~Norzayani binti Norhamshah~
7 April 2014 / 7 Jamadilakhir 1435H
5.44 PM


No comments:

Post a Comment