Sunday, July 22, 2012

Ramadhan Untuk Kita~

Assalamualaikum...

Subhanallah...rindu sgt rasenye nk update blog... sedar tak sedar, dah masuk bulan Ramadhan...dan hari ini ialah ramadhan ke dua... syukur ya Rabb..
Syukur tak terhingga kerana DIA masih beri peluang pd diri ini untuk bertemu lagi dgn bulan ramadhan...
Andai saja ada yg mngerti, sungguh ramadhan kali ini, mmg trasa sgt istimewa...
Alhamdulillah, krna ulangtahun kelahiran jatuh pada ramadhan ke 2...syukur...

Tapi sayang seribu kali sayang, ada sesuatu yang tidak mampu utk sy lakukan pada hari lahir kali ini...
Kelmarin nangis, semalam nangis... hari ni, xtau la sama ada nangis lagi ke x...

Apepun,blog ini bukanlan tiket utk saya luahkan segala2nya...
Tiap apa yg sy rasa, ianya hanya sbhagian...sbb tu name blog ni separuh jiwaku...
Hanya separuh saje ttg rasa yg dpt d ekspresikan...

Ape pun kisah hati saya, bukan yg utama...
Yang penting Ramadhan kali ni...
Sy mengharapkan ramadhan kali ini...........



"Ya Allah, jadikanlah ramadhan kali ini, lebih bermakna dpd ramadhan sebelumnya...
jadikanlah ramadhan kali ini, bulan yg tidak aku sia2kan pluang utk meningkatkan amalan...
jadikanlah ramadhan kali ini,bulan yg penuh dgn rasa ksbran,kemaafan dan ksopanan dlm diri ini...
jadikanlah ramadhan kali ini , yang terbaik, andai kata d tahun akn dtg aku tidak punya peluang bertemunya...
jadikanlah ramadhan kali ini, bulan yg penuh dgn kasih syg antara aku dgn keluarga dan shabat handai...
jadikanlah ramadhan kali ini, bulan yang dpt aku berubah kpd yg lebih baik demi mencari jalan menuju Jannah-MU..."


22 Julai dan 2 Ramadhan yg Superpower!


"Ya Allah...terima kasih utk nikmat umur yg d berikan sehingga ke saat ini...
terima kasih krana masih beri pluang utk aku brubah kpd yg lbih baik...
terima kasih d ats segala kurniaan-Mu...
aku mohon, jadikanlah aku hamba yang solehah, yakni hamba yang sntiasa taat pada-Mu, pada agama-Mu...
jadikanlah aku umat yang solehah, yakni umat yg taat pada ajaran dan sunnah nabi dan rasul...
jadikanlah aku anak yang solehah, yakni anak yang taat terhadap kedua ibu bapaku...
jadikanlah aku isteri yang solehah, yakni isteri yang taat pada suamiku...
jadikanlah aku seorang ibu yang solehah, yakni seorang ibu yang taat pada Allah, pada agama(Islam),pada nabi dan rasul,pada ibu bapa dan pada suaminya supaya satu hari kelak,aku dapat mendidik dan mengasuh zuriat-zuriatku ke jalan yg Kau redhai..."


Selamat menyambut bulan ramadhan...
Kumpullah sebanyak mana pahala untuk dijadikan bekal di akhirat kelak...
Marilah kita sentiasa saling meminta kemaafan dan memberi kemaafan...
Mudah2an Allah sentiasa melindungi kita semua...

#sy juga ingin memohon maaf kpd semua yg mngenali diri ini...andai ada silap dan salah, tutur kata, mahupun pbuatan, sama ada dgn sngaja atau tidak...mintak halal sgala mkn dan minum...
Saya sayang anda semua...(saudara seagama dengan saya... :)
hidup baik2 ya~

Anything About You...
Niya Unnie...
Spread Love to others~
May Allah bless us...
1:50 AM
22 JULAI 2012/ 02 RAMADHAN 1433H~

No comments:

Post a Comment