Wednesday, September 19, 2012

Aku dan Kecuaian!!! ~kecuaian ye,bukan kecurian...#

Assalamualaikum...
cam biase ye,nk share entri baru kne kasik salam...

korg penah CUAI tak?pernah buat SALAH?

ouhh...mesti pernah kan...sama cam aku la ni...
hari ni je,byk kali org sedarkan aku yg aku buat SALAH...
aku CUAI...(haihhh yani,hang pk ape ni sayang?sampai bley jadi gini...)

#uwaaaaa,nak nangis tau sorg2 kat opis ni...sumpa aku sedih yg amat! T.T


#cer korg bayangkan,pagi td,sampai2 opis,bos kasik email, adelah kandungan email tu yg aku xphm...aku pun dgn komfiden nye call la bos...heeee sekali bos kate aku ade slh save laporan da...aiyoooo...siyes aku xpasan,malu giler time tu...aku kate kat bos,sorry puan sorry sangat2...then,aku p btolkan balik la laporan...(actually,tajuk laporan je salah,isi dalam sume oke je...) maybe aku confuse kot,byk sgt laporan nk kne submit...weh laporan dlm bahase inggeris ape ek? apesal aku bley lupe ni...hoho...siyes!

#un momento,(tgh pk,ingatkan balik ni...jap2...) ahhhaaa oke igt da...laporan,report...report,laporan...btoi ka? heee maybe sbb smlm kene anta report dari hari jumaat sampai senin ary tu...tu yg aku gelong...T.T


#sambung balik,dalam pade kelam kabut g tu,aku menggagau buat report utk smlm plak...da smlm bz,byk aduan kot...dan hari ini dalam sejarah aku LAMBAT EMAIL REPORT kat bos...aku je poyo2 menggelabah padehal bos oke je...huhu,bos tengkiu 4 understand my situation...saranghae! 

#tgh2 taip menaip ni,(bz xhingat kau,sarapan pun xsempat...NASI BRIYANI tu tgk aku je la...T.T) tibe2 kol masuk,amboi pg2 da wat aduan...weh pesal pagi ni aku kelam kabut?tolong2! mate asek la tgk jam,tibe2(ehhh pesal citer aku ni byk 'tibe2'...) aku pun saket perot...haihhh,time2 busy la perot aku wat perangai...siyes stressss~

#pastu dlm kol 9.40 baru aku dapat send report kat bos...selang 5minit kemudian...jeng...jeng...jeng...kring! kring! helooooo...ouh ye puan...erm awak salah send report ni...awk hantar 17hb punye...bukan 18hb...(adoiiiiii ape ni yani!) ouh maaf puan..(mesty puan Nurul boring dgr maaf aku tu....sob..sob...satu hari 2 kali kne tegur beb...ape cer ni yani!nak kate kau dah nak kawen,tak lah pulak...jadi aku mmg xde problem...ape sbnrnye yg wat aku ley wat kesilapan2 KECIL ni?)

#jatuh la reputasi kerje aku...uwaaaa...xpe la,make sure yani pasni,semak dulu sebelum boo menghantar~hades yani yani...oiiii yani...ape masalah kaw sebenarnye ni?sbb xckup tido ke ek?al maklum la,cuty ari tu bz tolong kat majlis kawen spupu...

#oke stop story mory pasal kecuaian kat opis...ni nk citer satu lagy kesilapan,kecuaian~yg ni lagy wat aku sadis yg amat!

#tgh bz2 td,tibe2 ade no sekian2 tepon...(ekot haty aku xnk angkat...yela,sbb no yg aku xkenai mmg aku xangkat...) tp haty berat je,so aku pun jawab la call tu...

"Aku :: Hello...
Kn :: Hello,cik Yani ye?
Aku :: Ye saye...
Kn :: Kami dari pihak Kaki Novel ,kami dah terima bukti pembayaran novel yg cik order..
Aku :: Ye...(dlm haty mule2 aku da epi,depa nk kata aku da nk dpt ke novel yg aku order tu...hehe...)
Kn :: Hurm sebenarnye,cik da TERSALAH MASUK NO ACCOUNT la...no lain sume btol,cuma no blakang tu terbalik...
Aku :: Ouhh la,yeke?sat na,nak tgk email..(aku pun nk pastikan la slip bank tu ngan no.akaun KN...betol la...salah! uwaaaa)
Aku :: habis tu mcm mane ye cik?
Kn :: ouh cik kena call bank la...
Aku :: oke2..(dlm haty dah xde mood nak ckp...sbb aku rase aku ni sgt Loser! sengal giler bende2 camni pun aku ley slh...) "

#pas da abes sesi perbualan tu,aku pun termenung panjang...terus bukak dompet,nengok duet...cemane nk buat ye...nak kol bank ke?(ohhh aku mls...) halal je la...mls aku nk kol bank...oke,pemilik akaun sekian2...rezeki awak la tu dpt wet tu...silap saye sbb x make sure kan dlu sblm wat pembayaran...

#so nasihat aku kat sini...sebelum korg wat sesuatu perkara...tak kira lah apa2 pun,pastikan betol2 dlu xde sebarang kesilapan...barulah proceed...klu x,menangis xberlagu cam aku ni la...tp xpe la,dugaan dari Allah,suh aku bersabar byk2 sket... :)

#everything or anything yg korg buat,jgn CUAI cam aku k...xkire la,psl keje ke,stdy ke,transfer duet ke,memandu ke or ape2 je la,jgn silap tau...(erk mmg sesekali kite akn wat silap,manusia xsempurna kan,tp kite ley usaha utk elak kesilapan yg sama terjadi lagi...cume,kalau mmg bende tu kite dah usaha sebaik mungkin tp tetap tersilap...dalam haty kene redha,sudah suratan takdir...terimalah dgn sebaiknya...)

#aku dah xde feel nk mkn ni,hades...tp perot lapor gilarrrr...dah la ayah masak Nasi Briyani ary ni,senget la tu klu aku xnk mkn kan...jimat wet,xyah beli mknan kat luar...bawak bekal je ary ni...

oke la korg,aku nak melayan perasaan lagi ni...haha...(barang yg lepas jgn di kenang la yani!) heee oke2...moga korg bahagia,ceria ye ari ni...take care!

#trime kaseh sudi bace entri kerepek ni~ ^-^

tambahan:: SELAMAT HARI LAHIR KAK L...moga diberkati usia,d murahkan rezeki dan sentiasa di redhai Allah...sayang kak L pekat2!!!muahhhh!


Spread Love::
Unnie Niya_Anything About You
19 September 2012
12:45 PM
Saranghayo~

No comments:

Post a Comment

CANVA YEAH ^-^

  Ehh best jugak edit pakai canva ni ya. Haip! Jangan gelak. Saya budak hanya baru belajar. ^-^ Tapi untuk pertama kali ni, aduhai, macam ke...