Monday, September 17, 2012

Aku... Dia... dan Sebelum Aku Bernikah...

Assalamualaikum...
terime kaseh sbb singgah belog ni skejap...hehe...saranghae!

erm lagi satu entri utk mlm ni...
(tepuk dahi!) aihhh tetibe rajin tlebey plak update mlm ni...
klu da dtg mood nk meroyan dlm blog ni,gini la jadinye...
cumenye klu korg xsuke...aku mintak mahap ye... :)

erm tajuk entri xmo kalah ni... :D

#adui sebenaqnya nk cter,punyelah susah aku nk dptkan buku ni...


#ahaaaa nmpk x? heee besaq sket dari biase...hurm setahu aku, kemunculan buku 'Sebelum Aku Bernikah' tulisan saudara Hilal Asyraf ni adelah pade bulan julai ary tu...punyelah payah nak mencari...sgt awesome buku ni...aku rase klu ade org2 kat luar yg da bace buku ni,msty akn sependapat jugak dgn aku...cewahhhh!

#setelah beberapa hari bz dgn majlis kenduri kahwin sepupu aku...baru ary ni dpt update entri kan...dlm pade penat2 tu...sempat lagi aku berdating...haha...

jeng...jeng...jeng...dgn siapakah? pakwe aku kah? oh tidak! mane boleh...aku mane ade pakwe~ noktah...:)

#aku berdating dgn si dia yang bernama Nur Amirah Abd Rahim a.k.a my lovely acik...hehe my dear roomate n housemate...dari sem 2 sampai sem ke 5 kat unisel...kitorg ni name je dok dekat...tp jarang btol dpt jumpe...cian acik ye,byk cabaran dlm hidup rupenye...sorry sbb angah kurang beri perhatian sblm ni... tp lepas ni,acik ade masalah ke ape2,feel free to share with me ya...angah kan kakak acik...hehe... :)

#kitorg jumpe ni pun xde la prancangan rapi ssgt...minggu lepas,aku ckp nk jumpe dye...alhamdulillah,xsangke Allah permudahkan urusan...dpt jumpe skali dgn along keon...sempatlah jugak tgk gmbr along mase dye tunang ari tu...cantek along cantek! kenduri kawen along,sure kitorg dtg berkampung kat umah along...hehehe... :)

#aku ngan mira jln2 kat taman tasek s.alam je ary ni...xramai org sgt,maybe sbb pagi kot...ajak along gak,tp along bz...ade hal nk urus katenye...tp xpe,t kite adek badek roomate jln2 bekelah2 lagy k...cam dlu2... :)

#erm bile aku ngan mira da boring2 ngan suasana tasik tu,kitorg pun jejalan la p pkns...heee aku ni pantang sket nmpk kedai buku...khayal je rase! heeee so mira lah melayan kerenah angah dye ni, berjlan2 pusing2 satu pkns,cari buku SEBELUM AKU BERNIKAH ni...cari punye cari...TAK JUMPA! sedey wey...carik kat marwilis,depa kata xdak dpt stok lagi...(maybe stok2 ni d hantar secara berperingkat kot....)

#then pegi plak satu kedai buku ni..carik punye carik....yeayyyy jumpe! tp display punye,da xcantek...so hold dlu...xtye kat owner,de stok baru ke x...aku kata kat acik "jum jln kat SACC acik,ne tau kat MPH ade...kami pun teruskanlah pjalanan...jalan punye jalan...pusing2..satu MPH...tapi hampanya rasa bile sekali lagi xjumpe...sob2...sadis...aku sbrkan haty je,tp semangat gak nk ye kaunter tu,bile tye dorg kate xde stok! (alahhh korg,nape xamek stok byk2...buku tu ramai org carik tau~ kesian sungguh kat kami...)

#tapi bile xdpt tu...mira pun ckp.."xpelah angah,belum rezeki nak dpt kot..." so kitorg patah balik p pkns,dgn harapan kat kdai buku td adelah stok len...tp bile tye...dia pun kate xde...oke xpe la...aku pun pk,mungkin bkn rezeki nk dpt hari ni...jd kami pun minum smbil mkn buah kat restoran mane tah...lepaskan penat...hilangkan dahaga...amek2 gmbr sebelum blk...hehe...

Acik with Angah (My Dear HouRoMate)~


#pastu aku anta mira blk...dlm pade tu,aku dok tingat2 psl buku 'Sebelum Aku Bernikah' tu...agak takde konsentrasi la mase aku drive td...hoho...pastu aku ckp dlm haty,xpe lah,singgah MPH sek.13 sat...kat Giant tu...klu ade,adelah...klu xde,xde rezeki,carik lain kali...

#masuk2 je MPH,menggelabah aku carik...novel yg byk2 tu aku pndang je dlu...aku carik lagi...weyyyy korg,sumpa aku sedih...xjumpe jugak...T.T pujuk blk aty sndri...xpe...xpe...xde rezeki nk dpt hari ni yani...jgn lah camni...oke,smile blk...da xwat muke tikos...haha...kejap je poyo aku ni...pastu aku rembat satu novel...tajuknye 'Projek Memikat Suami'  ,haihh lain yg aku carik,lain yg aku beli...hehe...

#guess what? mase kat kaunter,nak wat bayaran...mate aku melilau kiri kanan (dlm haty poyo ckp lagy...mane la tau tibe2 ade terselit2 kat mane2 buku Sebelum Aku Bernikah tu...) tibe2..jeng...jeng..jeng...xberkedip mate aku...buku tu kat atas rak,cantik tersusun! the one n only! aku xpk ape,trus capai...pegang je dlu,sbb nk tye kat adik tu,yg display ni bley amek ke x...bile da tye,dye kat boleh! ALHAMDULILLAH...syukur...Subhanallah...terima kasih Allah...lepas dah ssh2 cari,rupenye Allah sayang lagi kat aku...Dia bagi rezeki memiliki 'Sebelum Aku Bernikah' tu hari ini juga...gembira xterkata...takbir!!!

Wajah Hadapan Kulit Buku 'Sebelum Aku Bernikah'~

Kulit Belakang 'Sebelum Aku Bernikah'~

#erm baru aku sedar,panjangnye lahai aku bercerite...muehehe...maunye xpjg...panjang lagi waktu mencari buku ni...hehe temanye kat sini...bile kite nakkan sesuatu tu,kite kene sbr...kalau Allah dah kata sesuatu tu akn jadi milik kite,xkira berapa panjang dan lama masa,tetap akan menjadi milik kita...yg penting WAJIB bersabar... :)

#dah beli,cume xsmpat nak baca lagy...hari ni bz sket...blk umah tadi terus watkan kek coklat utk adik aku...da nk blk ostel dye...btw,ayah aku masak nasik beriyani hary ni...sodap yg amat! anak branak mkn sehingga bertambah2...trime kaseh ayah! trime kaseh jugak ibu sbb wat jelatah~ hehe sedap2... trime kaseh kakak sbb sambal tahun petai! sedap2..syukur alhamdulillah...semuanya indah2 belaka hary ni~

~sekian...syukran...wasalam...

Spread Love::
Niya Unnie_Anything About You
Isnin / 17 September 2012
10.41 PM
Saranghae~


No comments:

Post a Comment

CANVA YEAH ^-^

  Ehh best jugak edit pakai canva ni ya. Haip! Jangan gelak. Saya budak hanya baru belajar. ^-^ Tapi untuk pertama kali ni, aduhai, macam ke...