Monday, September 24, 2012

Kami dan Diorang~ # citer suspen...

Assalamualaikum...

terime kasih sudi luangkan masa kejap bace entri ni... :)

sebenarnya memang sangat tak reti nak mulakan mcm mane...(adesss,gatal plak tapak tangan ni...kacau mood aku nak menaip lah pulak...haihh...)

garapan hasil taipan aku bukanlah yg terbaik,tp kalau ada yg sntiasa mengikuti perkembangan blog separuh jiwaku ini, aku nak kata tengkiu pekat2! heee perasan,cam la ade...huhu...

erk,xsalah kalau berangan kan?xkene byr kan? hehee...

oke,aku start citer...

Pada suatu petang yang hening lagi mendamaikan,kami sekeluarga sedang elok berbual sambil makan-makan kuih raye...(weyh korg,ni cter btol tau,bukan aku karang sesuke aty menambah perasa...) yelah,bila tengah buat Open House, op kos la makanan byk kan...jadi kami makan dan makan...erk bukanlah makanan yang berat-berat...hehe...

Situasi ni kat ruang depan umah kami je...tetamu yang datang semakin surut,jadi bolehlah kami berehat-rehat...tibe-tibe adik kami la,cuki name dye...dia kata "ayah,nak 60 hengget.pagi tadi orang betulkan basikal.nak p amek sat lagi." ouh adik aku...

Kami cakap kat dia,"hamboi hang,sedap je mengorder wet kat ayah...,wet hang mane?"

Pastu dia jawab,"ala,hari tu punye wet raya dah gune betulkan tayar motor...g pun nak gak simpan wet,nak masuk U nanti nak kene gune wet gak..."

Cehhh,ade je jawapan dia....

Memandangkan hari sudah semakin petang,erk dalam pukul 5.00 kot. Kami kata kat ayah ibu,"jom la p raye umah sebelah(jiran)."

Yaya kate "Haah,tadi abg Rizal ada jemput...."

Aku kate,"yeayyyy jum2...nak makan! haha (eyekkk terok gila perangai kaw yani!)

Erk adik aku time tu da amek da beskal yang dye betulkan kat kedai...hehhh ape yang dia betolkan sampai kene 60 hengget? xpuas haty tol aku!

Sudah...kita tinggaikan citer adik aku tu...pastu kami pun beraya la umah jiran (Kak Ida ngan Abg Rizal...)
Semua pergi kecuali kakak...alasan jage anak ngah tido dalam boyan! heee lantak hang la ma,janji kami dapat makan...lalala...

Best la pegi raye umah jiran kami,kak Ida masak soto ngan mee kari...yum2...aku sepoyo2 alam nye kata nak makan...tp xde la makan byk sgt...sbnrnye perot penuh dgn Spegeti yang ayah bawak balik dari sekolah...haha spegeti mmg feveret,aku dah dpt aku xigt pakwe da!

Jadinya aku suh ayah amek soto,ibu amek mee kari...aku lak amek popia otak2 ngan samosa... :p

Tapi dapat la aku makan semua,aku cicip sket ayah punye soto,ibu punye mee kari....uwaaaaa dah kenyang!

Kesian abg Rizal ngan kak Ida,kene la dok melayan jiran yang kadang2 sengal ni...ngeh3...nak wat cemane famili makin besar,di tambah dgn menantu ngan cucu,jadi mmg meriah la suasana...hihihi...:D

Dah abes beraya,kami balik la rumah semule...adik aku time tu tengah sibuk ngan basikal dye...cheh,cam lah basikal baru! siap di spray lagi kasik wane teqois...tau lah hang suka biru cuki,tapi hang wat basikal tu jadik lagi menakotkan...heeee...

Ekot hang la cuki,malas nak pk,kami troz masuk uma...layan cter v zelooyyy,zeloyyyy zelooooyyyy (oggy and de kokroges) haha...ehh yeke? xhingat la tengah watpe time tu,tp mmg masuk umah la,tiba-tiba......



"POMMMMMMMM!"


Menggagau kami kuar,sbb bunyi mmg dari luar. Dalam hati aku mmg nk marah, siapa lah yang main mercun bunyik cam gitu! sungguh xberadab!

Sekali bila dah kuar,tengok mane de tanda2 orang main mercun...ahhh sudah...habes tu bunyi hape tadi? Yela,klu nak ekot logik,mmg la xde sape nk main mercun time tu,tgh ujan kot...tp xde la ujan lebat...huhu...

Aku ingat mercun...kakak ngan yaya plak xhingat hape dah...bile tanye cuki...
Ni jawapan dye, "tu lampu tu meletop,cube tgk,hitam da keliling..." kitorg pun melayan je la...haah la korg,betul da itam da keliling lampu kat garaj uma...lame kami tgk lampu tu...

"Tapi apesal bunyi len macam? pastu nape plak lampu xpecah klu meletop?" 

Kitorg pun tercarik-cariklah jawapan...sbb xkan mungkin lampu meletup terbakor...sbb mane ade sape2 bukak lampu tadi!

Aku pun pe lagi,tekan la suis lampu, klik! sedang elok ja lampu tu mengeluarkan cahaya...terang benderang kaw! sohih la bukan lampu~

Abes tu ape? suspen da time tu...hape bende la bunyi tadi...
Tibe-tibe dengan lancar adik aku cakap....


"Ouhhh,tayar meletop rupenye! tayar beskal!"

"Mengong!" sengal giler,dah sendiri naik,sendiri xtau...tau2 je meleper je tayar...huiiii...sungguh crite ni xrelevan,xpatut masuk dalam blog...buang mase je...haha...tapi peduli ape,nak gak citer...

"Ape kehainya hang naek beskal hang xtau..." Logiknya mmg la adik aku xtau,sbb time tu dye bukan tgh kayuh basikal...

aku pun pe lagi..."heekkkk,bayar 60hengget,ini yang org tu bagi..xdak kualiti tol...padehal ko mmg tuka tayar kan cuki?!"

Memasing pandang xpuas haty je...tp mmg gelak2 la time tu...sengal yg amat adik aku ni,dye BOLEH nak SALAHKAN lampu mse bunyi meletop td? kesian lampu tu...

Lampu tu kalau boleh cakap,dah lama dia cakap..."Tayar beskal punya salah,aku pulak yang dipersalahkan...tak patut...tak patut..." sob3...erkk yg tu klu lampu tu bley ckp la..ni masalahnye xbley...so yg tu hanye dialog aku je...kuikuikui.... ^-^

#kakak,abang,yaya,zarul masing2 dah gelak terbahak2...ouhhh suke ke main korg ye...

cuki punye muke mmg dah ketat,mau xketat,duet trbang lagi la der....heeee...tu la,len kali patut nye kne la tgk camne org tu wat keje...ades2...

oke crite tayar dan letupan dah abis...nak cter pasal satu kesah lagi ni...

pas dah tamat cter tayar,kami masuk blk dalam uma,rehat2...yaya tye,eskrem mse pose ary tu de lagy x dlm peti...aku mana tau apa...seperti biase,aku jadik org gaji depa,p tgk dlm peti...hamek kaw...ade lagi,xbukak pun lagi....aku letak depan dorg...haaa mkn la korg puas2...

"yani tlg amek sudu ngan cawan..." eyekkkk giler malas,aku da tlg amek kotak eskrem pun da kire bgs...erm layan je la,sib baek aku rajin...hahahahaha...

dalam pada tu,depa pun berusaha la bukak bekas eskrem tu....kejap gune sudu lah,kejap gune kunci la...pastu nak siap suh amekkan gunting...

"weyyy pe masalah korg xdpt bukak lagi ni...lame btol korg nk bukak bekas ni..bak sini lah aku terai jap.."

cehhh poyo mempoyo aku pun terai la...erk pasai apa len macam je nk bukak ni...cam ssh2 je...pastu depa amek balik...cehhh usaha tangga kejayaan la tu...diterai2nye lagi...nak bukak gune nail clipper pule...?

at last,aku pun dgn selamba ayam, tgn menghala kat bekas eskrem tu,tadaaaa...ehhhh pasai apa boleh bukak?hahahaha....nk tunggu depa bukak,sampai tahun bila xtau...
ape jename eskrem tu xigt la...bukak2 tgk eskrem dah cair...huahahaha...

biase la bekas2 eskrem ni,salah konsep bukak,xdpt la bukak...kikiki...tp bg korg yg da biase mkn eskrem tu mmg la akn pro...ye x...? cam yaya ngan zarul ni,dorg xreti mkn eskrem ni...hahahahhahahahaha....tu gamaknya kali pertama dorg bukak bekas eskrem...

"amek korg,gelakkan cuki lagi...kan da xpasai2 hampa dua plak yg kena...hahahha.."

aku pun terus blah meninggalkan dorg makan eskrem...(aku bukan penggemar eskrem tegar...)

oke,citer da abes.... :)

#tema kat sini....sile la berhati2 dgn setiap apa yg awk lakukan dalam hidup...
erkkk ade kne mengkene ke ngan citer aku kat atas ni?
#heeee xkisah la...pengajarannye,sile lebih fokus bile membuat pekerjaan ye... :)

#k korg,da abes wat crite kerepek...take care...wasalam....

#oh lupe,mcm ni lah rupe beskal yg meletop tayarnye tu...esoknye adik aku p beli beskal len...melayang2 wet dye....huhuhu....cantek kan beskal ni...antik kaw!





Spread Love:
Niya Unnie_Anything About You
24 September 2012
4.00 PM
Saranghae!


No comments:

Post a Comment

CANVA YEAH ^-^

  Ehh best jugak edit pakai canva ni ya. Haip! Jangan gelak. Saya budak hanya baru belajar. ^-^ Tapi untuk pertama kali ni, aduhai, macam ke...