Friday, December 7, 2012

Air mata sampai tertidur...

Assalamualaikum...

hari jumaat dah kan...cepatnya waktu berjalan...pejam celik pejam celik je...

#lately ni rase cam stress,tensi,(msalah mungkin xde ape...) tp xdapat tidak,sebelum mata terpejam,mesti akan teringat dan terfikir...tibe2 menangis...(siyes x expect akn menangis)

#cemane nak kuatkan hati?kuatkan jiwa? kalau bley nk lalui semua dengan tenang je...

#kebiasaannya kita menangis bila teringat moment2 yg pahit...kebiasaannya jugak,kita akan cuba berlagak depan orang yg kita kuat,kita happy,kita kewl...pdehal sebelum tidur,kitelah yg paling sedih...sob3...

#ada antara kenangan pahit,yg akan buat kite tersenyum bila teringat satu hari nanti...(itu adelah kerana hati kita da ikhlas memaafkan dan melupakan kenangan pahit itu...)

#kenangan selalu orang akan kaitkan dengan kesakitan kekecewaan? kenape? sebab kenangan yg begitulah yg kita akan paling ingat sampai bila2..

#bila teringat sesuatu,seseorang,mungkin yg pernah buat kita gembira,dalam masa yang sama yg buat kita sedih berjuta kali...huhu...(alamak terlebih pulak ayat berjuta kali tu...haihhh)

#lalu kerana teringat,kita menangis sampai bengkak mata sebab hati kita pun da bengkak,da lebam,da sakit...kita nangis...nangis...nangis sampai mata da xlarat nk bukak,nafas plak makin xteratur,hidung tekak pedih...bila da kepenatan...kita pun tertidur...

*sebab itu kita boleh menangis sampai tertidur...menangis mmg xkan selesaikan masalah...tp menangis boleh kita lepaskan bebanan yang terasa berat di hati...menangis salah satu terapi untuk kita lebih bersemangat...tp jangan menangis meraung2...itu xbagus...kena ingat,kita selalu ada Allah untuk menolong kita meringankan beban hati kita...yakinlah Allah sentiasa ada untuk kita...dan selepas itu...insya Allah,kita akan lebih kuat...;)

#lagi satu terapi,sntiasa berfikiran positif,doakan orang yg kita sayang,doakan setiap kenalan kita,sentiasa berkasih sayang sesama makhluk...Allah pasti redha...

*terima kasih baca entri ni...
*take care...
*salam penghulu segala hari...
*jaga iman,jaga solat,jaga akhlak,jaga akidah...
*setiap perubahan yg ingin dilakukan harus dimulai dengan nawaitu yg ikhlas...
*bila kita xbaik hari ni,xsemestinya esok dan seterusnya kita xbaik,sbb hidayah itu milik Allah...Dia akan memberikan hidayah itu pada sesiapa sahaja yang Dia kehendaki...mudah2an kita tergolong dlm list yg Allah kehendaki...amin...
*maaf kalau ada silap dan salah tutur kata dab perbuatan...
*wasalam...

Spread Love,
NA
7 Disember 2012/23Muharram1434H
10:10AM

No comments:

Post a Comment