Friday, June 20, 2014

Checklist Ramadhan. Saya dah. Awak?

Bismillahirrahmanirrahim...

Assalamualaikum w.b.t...

Hai,apa habaq kengkawan semua?


Ouh di saat sedang menaip entry di fon ini,adalah dengan tangan belah kiri yang terketaq-ketaq,lenguh bak hanggg.
Maunya tak lenguh, sambil buat kerepek kapal tebang tadi sambil dukung Aisyah.
Nahh baru terasa kelenguhannya...



Wiwiii bestnye kalau ada orang tolong picit. Ini semua gegara anak buah tersayang lah ni.
Haih tak apa lah, demi kasih kuturutkan jua. Cecewah Yani, jiwang pa dia wehh.


Hurm bestkan next week kita semua dah nak puasa. Excited tak? Tak sabarnya dah. Kalau boleh nak puasa je, nak bulan ramadhan je. Tapi mana boleh kan, sebab Allah dah aturkan setiap perkara untuk kita, cantik tersusun je kan. Subhanallah. Alhamdulillah. Allahuakbar.

Bersempena kedatangan bulan yang paling di nanti-nanti, saya dah buat 'checklist' sempena bulan Ramadhan ini untuk diri saya sendiri.
Matlamat sempena Ramadhan tahun ini. Moga Allah bantu semuanya. Biiznillah.


Ada kurang lebih 18 yang saya mesti buat. 



Kalau saya tak buat, saya kena denda diri saya sendiri. Jangan nak manjakan diri sendiri sangat ye Yani~

Saya dah buat senarai, awak pun buat la jugak. 
Biar Ramadhan kali ini kita lalui dengan berhemat, terancang dan sistematik. 
Maksudnya kita mesti berjuang habis-habisan melawan nafsu! Itu juga satu jihad.
Semoga setiap apa yang kita dah rancangkan, Allah permudahkan. 
Setiap yang berlaku dengan izinNya. Kita merancang, Dia juga merancang. 
Dan Dia adalah sebaik-sebaik perancang. 
Dan sudah tentulah perancangan Dia yang terbaik dan sempurna.
Tugas kita, usaha dan berdoa. Semoga Dia redha.


Orait, terima kasih sudi baca entri ini. Semoga kita semua berjaya mencapai matlamat di bulan Ramadhan.

Oke, jaga diri, jaga iman, jaga solat ya kawan-kawan.


Sekian,
Wassalam.


Norzayani Norhamshah
1.30 AM
22 Syabaan 1435


selfnote~

No comments:

Post a Comment