Friday, June 6, 2014

Eagle Ranch. Tunggu, Saya Datang!

Bismillahirrahmanirrahim...

Assalamualaikum w.b.t

Sesungguhnya hari ini saya berasa sangat 'lemau', tak pasti kenapa.
Banyak fikir sangat kot.

Oke, takpe, bukan nak ceghita kenapa saya 'lemau'. Hee...

Siapa pernah pergi Eagle Ranch Resort di PD sana, tutup mata! (Sambil bayangkan balik percutian korang di sana ye.)

Hehe, suka hati je kan.

Erm saja saya tanya, (eceh macam ada yang menjawab pulak kan...huu) sebab nak ke sana.
Ikut "Hari Keluarga" hopis kakak ipaq saya. (Wahh hari keluarga sangat, oke family day)

Best ke kat sana?
Menurut jangkauan, imbasan, dapatan, carian di google, ia sebuah tempat yang saya memang terasanak pergi. Adakah kerana binaan-binaan atau nama-nama tempat penginapan itu yang buat saya teruja hagaknya. (Alahai amenda ayat sayer ni...dah macam haihhh...)

Jap, saya belanja gambar yang saya ambil dari google ye.
Korang tengoklah dengan rasa teruja, walau korang tak teruja.
Sebab saya memang teruja. Tapi belum sampai tahap gila la. Hehe...


Ye, saya tahu kecik. Takmo la marah, klik eh untuk besarkan gambar. Nah lagi.

log cabin. (kite dok kat sini nanti)
lagi...

tepee...(bukan tempe ye adik-adik!)
tak nampak sangat ye gambar? Nah lagi satu. Tepee.

alala...menarik, kreatif tau~
tapi kan, sebenarnya, masa tau kewujudan Eagle Ranch Resort ni, paling saya tertarik adalah dengan ini....
tadaaaa...

inilah dia, band wagon~

suka kan?
takpe, tak suka pun, cakap je suka. Hehe.

Lagi sesiapa yang rasa nak duduk kampung tu, bolehlah duduk kat Kampung House.
Aiseh alamak, cara saya cerita macamlah dah pernah pergi. Padahal sampai pun tak lagi. Hehe...
Nah belanja awak semua lagi satu gambar.

sumber ihsan abang google lagi~
Banyak aktiviti outdoor yang awak semua boleh buat kat situ.
Nah. Pakej rates. Tapi tak tahu tahun bila punya harga. Hehe. Tapi rasa baru punya kot, ampun ampun kalau tersalah ye. Gambar ini diberi kerana saya nak tunjuk apa aje aktiviti yang ada. Hehe..


Oke lah, cukup setakat itu entry ini. Sebab saya belum sampai lagi tempatnya. Esok dah sampai, saya ambil gambar banyak-banyak ye.

Eh rasa-rasanya tahun ni, ini kali pertama kot pergi holiday. Tapi ini pun bukanlah holiday, lebih kepada menyibukkan diri.

Saya pun bukan selalu pergi holiday pun. Kalau pergi pun setakat dalam negara. Sabah Sarawak pun tak pernah sampai lagi. Heheee. Jadi peluang untuk bercuti di luar negara, tak pernah terfikir lagi.
Kadang-kadang bila baca blog orang lain, baca cerita pengalaman orang lain, rasa teringin juga nak pergi. Tapi keinginan itu tak adalah membuak-buak sangat.

Nak cari keindahan ciptaan Allah, menghayatinya, dalam negara kita pun ada. Dekat sini pun boleh mengkagumi ciptaan Allah yang Maha Cantik. Tapi kalau awak memang berkemampuan, awak ada lebih masa, lebih duit, pergilah melancong ke luar negara. Kalau dah itu hobi awak, kesukaan awak. Kita raikan.

Cari ciptaan Allah yang cantik-cantik itu, kongsi pengalaman, awak cerita pengalaman itu pun dah boleh buat orang lain yang membaca itu rasa kagum dengan ciptaan dan kebesaran Allah. Dapat pahala jugak kat situ bila buat orang lain kagum dengan ciptaan yang Allah berikan. Suka tak? Suka kan.

Tapi kalau awak kurang mampu, baik awak kumpul duit, pergi buat umrah dan haji. (Biiznilah, semua pun kena mintak Allah rezekikan. Kalau Dia tak izinkan, awak banyak duit, banyak masa macam mana pun, tetap tak dapat. Niat itu penting.) 

Sekurang-kurangnya awak ada niat nak pergi. Nanti kalau Allah tanya, awak ada jawapan. Awak dah cuba, tapi tak mampu. Kalau awak tak mampu, tapi awak sanggup nak kumpul duit untuk pergi melancong, nanti kalau Allah tanya kenapa sanggup kumpul duit nak pergi melancong kalau tak mampu, tapi tak sanggup nak kumpul duit nak buat haji atau umrah. Macam mana nak jawab tu? (Kat dunia ni yelah kita ada jawapan, kat sana nanti, memang tak mampu... T.T)

Dan oklah, panjang pulak entry ni, cadang nak buat pendek je. Terima kasih sudi baca entry ni. Doakan saya selamat sampai ke destinasi nanti.
Panjang umur jumpa lagi. Salah silap, mintak maaf tau kawan-kawan...

Jaga diri, hidup baik-baik.

Sekian, assalamualaikum w.b.t.

Love,
Norzayani Binti Norhamshah
8 Syaaban 1435H
6 Jun 2014

btw hari ni birhtday abang saya, Happy Birthday Angah! May Allah bless u.

No comments:

Post a Comment